سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت:

گسترش شیوع آنفلوآنزای فصلی در 4 استان کشور

از چند هفته گذشته آنفلوآنزای فصلی در کشور رو به گسترش است که استان های تهران، البرز، کردستان و لرستان بیشترین شیوع را در بین استان ها دارند.

دکتر محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  بیماری آنفلوآنزای فصلی از سه هفته پیش در کشور شیوع پیدا کرده و به سرعت در حال گسترش است.

وی با اشاره به این که این بیماری تقریباً در اکثر استان های کشور مشاهده شده گفت: که در استان های تهران، البرز، لرستان و کردستان از چند هفته پیش و از سه روز پیش نیز آذربایجان غربی موارد شیوع بیشتر است که ما به مردم توصیه می کنیم که تنها راه جلوگیری آن رعایت بهداشت فردی است، افراد مبتلا هم باید جلوگیری از انتقال بیماری خودشان به دیگران هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان و بینی خود را بگیرند و دستمال استفاده شده را در یک کیسه انداخته و آن را در سطل آشغال قرار دهند تا از گسترش و انتقال آن جلوگیری شود.

وی ادامه داد: افراد باید مرتب دست های خود را با آب و صابون شستشو دهند و از هنگام ابتلا از مصرف داروهای آنتی بیوتیک به صورت خود سرانه جدداً پرهیز کنند چرا که این آنفلوآنزای فصلی نیاز به آنتی بیوتیک ندارد و تنها با صلاح دید پزشک باید مصرف شود.

گویا عنوان کرد: یکی از راه های مهم جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزای فصلی واکسیناسیون است که توصیه می شود حتماً افراد بالای 60 سال، بیماران قلبی و عروقی، بیماران مبتلا به دیابت و تنفسی مزمن و نقص سیستم ایمنی و زنان باردار حتماً این واکسن را تزریق کنند البته باید توجه داشت که واکسن آنفلوآنزا واکسن سرماخوردگی نیست در واقع با این که علائم سرماخوردگی شبیه آنفلوآنزای فصلی است ولی کاملاً بیماری متفاوت است و تشخیص این بیماری با سرماخوردگی باید توسط پزشک انجام شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت اظهار داشت: واکسن آنفلوآنزا تمام سویه های آنفلوآنزای فصلی را دارد و با تزریق آن می توان از ابتلا به انواع آنفلوآنزای فصلی پیشگیری کرد./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.