سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

رقابت بهداد سلیمی و ایلین ایلیا برای جایزه بزرگ «بوسکویچ»

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری از طریق رای‌گیری اینترنتی بهترین وزنه‌بردار دنیا را مشخص می‌کند و در این میان رقابت سنگینی بین بهداد سلیمی و ایلین ایلیا برای کسب جایزه بزرگ بوسکویچ وجود دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران بهداد سلیمی قوی‌ترین مرد وزنه‌بردار ایران پیش از این در سال 2012 به عنوان بهترین وزنه‌بردار جهان انتخاب شده بود.

حسین رضازاده در سال‌های (2000، 2002 و 2004)، کوروش باقری (2001) و محمد علی فلاحتی‌نژاد (2003) دیگر وزنه‌برداران ایرانی هستند که تاکنون موفق به بردن جایزه «بوسکویچ» شده‌اند و سال گذشته نیز خادزیمورات آکائف از روسیه عنوان بهترین وزنه‌بردار سال را به دست آورد.

حال با توجه به اینکه فقط تا اول بهمن ماه فدراسیون جهانی فرصت را اعلام کرده تا این عنوان برای کشورمان به ثبت رسد، با این حال به نظر می‌رسد که رقابت تنگاتنگی میان بهداد سلیمی و ایلین ایلیا از قزاقستان است که علاوه بر داشتن مدال المپیک 5 بار توانست رکورد جهان را از آن خود کند .

دوستداران ورزش به ویژه وزنه‌برداری می‌توانند برای شرکت در رای‌گیری انتخاب بهترین وزنه‌بردار سال 2012، به آدرس http://www.iwf.net/weightlifting/bestlifters_2012.php مراجعه کنند./ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.