سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

خوردن شیر ،یکی از راههای خنثی کننده سموم

در زمستان مصر ف شیر وفرآورده های آنرا را فراموش نکنید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان آلودگی هوا بر روی بافت‌های بدن، دستگاه تنفسی و قلب و عروق تاثیر فراوانی دارد. افرادی که در مناطق آلوده به دود زندگی می کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های گوارشی قرار دارند.

به همین جهت در هنگام آلودگی هوا سعی کنید شیر و ماست و دوغ را در دفعات مکرر همراه با نمک و نعنا مورد استفاده قرار دهیدزیراشیر به دلیل دارا بودن فسفر، منیزیم و کلسیم خنثی کننده سموم است.

مصرف شیر و فرآورده‌ های آن سبب نرم شدن مخاط تنفسی فوقانی، مری و معده می ‌شود. ونیز به دلیل وجود ترکیبات مناسب برای رشد و نمو باکتری‌ های مفید که عمل دفع ادرار و مدفوع و مواد آلاینده را تنظیم می ‌کنند التهابات و بیماری‌ های دستگاه گوارش را کاهش می ‌دهد، کاهش التهاب‌ ها در مقابله با نقش رادیکال‌ های آزاد که به صورت آلاینده‌ ها وارد بدن شده‌ اند، نقش موثری داشته به سلامت بدن کمک می‌ کند.

شیر و لبنیات ،حاوی بسیاری از مواد به خصوص مواد معدنی و ویتامین ها هستند که باعث کاهش مضرات ناشی از آلودگی هوا بر سیستم بدنی انسان می شود.

فسفر یکی از مواد ضروری است که در بسیاری از واکنش های شیمیایی بدن و نیز در فعال کردن آنزیم ها ، ویتامین ها ، رشد و ترمیم بافت ها نقش بسزایی دارد.

این ماده به همراه کلسیم در تشکیل استخوان و استحکام آن موثر بوده و در ساخت بافت های عضلانی، مغز و اعصاب دخالت می کند.

همچنین مواد غذایی دارای ویتامین‌های C و E ، جوانه گندم ، سبزیجات و ماءالشعیر نیز می‌تواند در هوای آلوده کمک کننده خوبی جهت بهبود تغذیه باشد.

مصرف روزانه دو لیوان شیر می تواند نیاز به این ماده غذایی را در انسان بر طرف کند./ع

برچسب ها: شیر ، خنثی ، سموم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.