سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كاشان/

«ستارگان سیلک» در کاشان رونمایی شد

«ستارگان سیلک» اثر علی‌اصغر شاطری محقق و نویسنده کاشانی طی مراسمی در تالار کتابخانه آیت‌الله رضوی این شهرستان رونمایی شد.

به گزارش گروه استانهاي باشگا خبرنگاران ، رئیس انجمن ادبی سخن کاشان شنبه شب در این مراسم اظهار داشت: کتاب ستارگان سیلک اولین کتاب از مجموعه‌ رجال علم و ادب و فرهنگ کاشان است که به چاپ رسیده و مابقی آثار این مجموعه در دست بررسی و تحقیق است.

سید علی‌اصغر صائم‌کاشانی افزود: در مجموعه ستارگان سیلک، بیش از 700 شاعر کاشانی معرفی شده که با توجه به حجم کتاب به طور میانگین سهم هر شاعر یک صفحه و حداکثر دو صفحه بوده و به برخی از شعرا یکی دو سطر اختصاص داده شده که البته این قانون درباره دو شاعر، محتشم کاشانی و مولانا حسن کاشی از افتخارات عالم ادب، شکسته شده است.

وی با اشاره به شهرت محتشم کاشانی و ناشناخته بودن مولانا حسن کاشی خاطرنشان کرد: هر چند نویسنده کتاب ستارگان سیلک تا جایی که امکان داشته این شاعر برزگ را معرفی کرده، اما وظیفه همه است تا در معرفی این شاعر بزرگ اهتمام داشته باشند.

به گفته وی حسن کاشی شاعر قرن هشتم هجری، شیعه و همه اشعار او در مدح و منزلت پیامبر و خاندان اهل بیت(ع) و شاعری توانا است که قسمت عمده‌ای از آثار او از بین رفته است.

رئیس انجمن ادبی سخن کاشان در ادامه با اشاره به کتاب «ترا برتر از آسمان دوست دارم» به عنوان دیگر اثر علی اصغر شاطری تصریح کرد: در این مجموعه آثار ارزنده بسیاری در معرفی شخصیت‌های ادبی کاشان آمده و عنوان کتاب نیز از یکی از اشعار مزرعتی یکی از شاعران نامبرده در این مجموعه گرفته شده است. 

این مسئول یادآور شد: اثر ترا برتر از آسمان دوست دارم نامه منظومی است که مرحوم بیضایی به ملک‌الشعرای بهار نوشته و از ایشان خواسته تا خودش را معرفی کند و جواب ملک‌الشعرای بهار نیز جواب منظوم بسیار زیبایی در وصف کاشان و علم و ادب در این شهرستان است که این آثار نیز خواندنی است.

صائم‌کاشانی، غلط‌های چاپی در چاپ جلد اول هر کتابی را اجتناب‌ناپذیر خواند و متذکر شد: این اثر نیز از این امر مبرا نیست هر چند این کتاب با دقت مطالعه و چاپ شده، ولی معمولا چاپ اول بدون غلط نیست که در چاپ‌های بعدی رفع می‌شود.

مراسم رونمایی از دو کتاب ستارگان سیلک و تو را برتر از آسمان دوست دارم اثر علی‌اصغر شاطری محقق و نویسنده کاشانی با حضور شعرا، ادیبان، نویسندگان و اعضای انجمن ادبی سخن کاشان همراه با شب شعر در تالار کتابخانه آیت‌الله رضوی این شهرستان برگزار شد و در پایان پیام این انجمن به مناسبت رونمایی از این دو کتاب قرائت شد. /ج1

برچسب ها: کتاب ، تالار ، انجمن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.