سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

پرونده 15 اثر تاریخی كهگیلویه و بویراحمدآماده ثبت شد

مدیركل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری كهگیلویه وبویراحمد از آماده سازی پرونده 15 اثر تاریخی این استان برای ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد .

حمیدرضا واعظی زاده  در گفت وگو با خیرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: بررسی ثبت این آثار در فهرست ملی در هفتمین اجلاس سراسری شورای عالی ثبت آثار كشور در بهمن ماه امسال در سمنان برگزار خواهد شد.
مدیركل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری كهگیلویه وبویراحمد گفت: این آثار شامل بناها و محوطه های تاریخی و نیز چند اثر معنوی ناملموس به این اجلاس برای ثبت در فهرست آثار ملی پیشنهاد شده است.
وی صیانت از میراث فرهنگی و تاریخی را یكی از مهمترین اهداف میراث فرهنگی و گردشگری خواند و افزود: در كهگیلویه وبویراحمد آثار تاریخی متنوع و ارزشمندی قرار گرفته كه برخی از آنها هنوز به ثبت نرسیده است.
وی با بیان اینكه 720 اثر تاریخی تاكنون در كهگیلویه به ثبت رسیده است ، اظهار كرد: شناسایی ، اولویت بندی و ثبت دیگر آثار تاریخی و معنوی استان در فهرست آثار ملی مورد توجه این اداره كل است.
كهگیلویه وبویراحمد بیش از یك هزار و500 اثر تاریخی شناسایی شده دارد و آثار تاریخی این استان حدود دو هزارو 500 اثر برآورد شده است./ع

برچسب ها: پرونده ، اثر ، تاریخی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.