سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی جانشین احتمالی چاوز

مجلس نمایندگان ونزوئلا بار دیگر متحد نزدیک هوگو چاوز را به سمت رئیس مجمع ملی ونزوئلا انتخاب کرد و وی در جایگاهی قرار داد که در صورت عدم بهبودی چاوز از بیماری سرطان عهده دار سمت رئیس جمهوری موقت ونزوئلا خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از  خبرگزاری رویترز ، مجلس نمایندگان ونزوئلا بار دیگر متحد نزدیک هوگو چاوز را به سمت رئیس مجمع ملی ونزوئلا انتخاب کرد و وی در جایگاهی قرار داد که در صورت عدم بهبودی چاوز از بیماری سرطان عهده دار سمت رئیس جمهوری موقت ونزوئلا خواهد شد.

مجلس ونزوئلا با انتخاب مجدد دیوسدادو کابلو به سمت ریاست مجمع ملی ونزوئلا وی را در جایگاه سومین مقام مهم ونزوئلا پس از چاوز و معاونش نیکولاس مادورا قرار داد.

دیوسدادو کابلو هنگام ادای سوگند گفت:« من به عنوان یک سرباز سوگند یاد می کنم مسئول اعمالم باشم ، از سرزمینم و قانون اساسی کشورم دفاع کنم و به انقلاب هوگو چاوز وفادار باشم .»

وی پیش از انتخاب شدن به این سمت به نمایندگان طرفدار احزاب مخالف دولت هشدار داده بود اگر قصد داشته باشند از مجمع ملی برای اقدام علیه مردم استفاده کنند نابود خواهند شد.

ساعت ها پیش از آغاز رای گیری هزاران نفر از طرفدارن چاوز با تجمع مقابل ساختمان مجلس ونزوئلا شعار می دادند :«‌ ما همگی طرفدار چاوز هستیم ، او سلامتی خود را باز خواهد یافت و بازخواهد گشت.»

در صورت عدم بهبودی چاوز و کناره گیری وی از ریاست جمهوری و یا مرگ وی ریاست مجمع ملی به مدت سی روز به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا خواهد شد و طی این مدت مقدمات برگزاری انتخاباتی مجدد برای انتخاب ریاست جمهوری فراهم خواهد شد.

در این انتخابات احتمالی نیکلاس مادور معاون چاوز به عنوان نامزد حزب سوسیالیست معرفی خواهد شد.

هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا پس از چهارمین عمل جراحی سرطان ، از حدود سه هفته پیش در بیمارستانی در کوبا بستری است.

در حالی که چند روز تا مراسم ادای سوگند رئیس جمهور باقی است ، در مورد مسئله حضور وی در برابر پارلمان تردیدهایی وجود دارد زیرا وی سه هفته است که در انظار عمومی حضور پیدا نکرده است.

شب گذشته معاون ریاست جمهوری ونزوئلا اعلام کرد احتمال تعویق مراسم ادای سوگند ریاست جمهوری برای دوره شش ساله جدیدهوگو چاوز وجود دارد.
برچسب ها: ونزوئلا ، جانشین ، چاوز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.