سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزینه خرید تلفن‌هاي همراه تا سال 2016

تحلیل‌گران یک شرکت پژوهش و مشاوره در زمینه فناوری اطلاعات در آمریکا اعلام کردند که تاسال 2016 بیش از 7/2 تریلیون دلار برای تلفن‌های همراه از خرید گوشی‌های هوشمند تا خرید برنامه‌هاي اجرایی هزینه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران؛براساس تحلیل‌های ارائه شده از سوی گارتنر به عنوان شرکت پژوهش و مشاوره در زمینه فناوری اطلاعات در آمریکا مصرف‌کنندگان امسال 1/2 تریلیون دلار برای خرید محصولات فناوری هزینه مي‌کنند و این رقم در چند سال آینده رشد سریعی خواهد داشت.

تحلیلگران اظهار كردند: مبلغ 1/2 تریلیون دلاری دربرگیرنده هزینه خرید تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و دستگاه‌هاي هوشمند تا خدماتی که این دستگاه‌ها را به شبکه‌ها متصل مي‌کند، صرف مي‌شود و افزایش ناگهانی آن از 114 میلیارد سال 2011 مبلغ بسیار هنگفتی را رقم مي‌زند. علاوه بر این نرخ رشد در چند سال آینده 130 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت و تاپایان سال 2016 به 7/2 تریلیون دلار مي‌رسد.

آماندا سابینا تحلیلگر ارشد گارتنر در بیانیه‌ای اظهار كرد: سه بخش بزرگ از بازار مصرف فناوری خدمات تلفن‌های همراه، تلفن‌های همراه و بخش سرگرمی است و این وضعیت ادامه خواهد داشت.

دو مقوله از محصولات این عرصه که برنامه‌هاي اجرای تلفن‌های هوشمند و محتوای متن الکترونیکی هستند درحال حاضر چندان مبلغ چشمگیری برای آنها صرف نمی شوند، اما انتظار مي‌رود که هزینه‌هاي صرف شده در این دو مقوله تا سال 2016 به سه برابر امروز افزایش یابند. خدمات تلفن‌های همراه 37 درصد یا حدود 800 میلیارد دلار را در هزینه‌هاي فناوری سطح جهان طی امسال به خود اختصاص داده‌اند که براساس اعلام گارتنر این مبلغ تا سال 2016 به یک تریلیون دلار افزایش مي‌یابد. تلفن‌های همراه 10 درصد از این هزینه‌ها یا 222 میلیارد دلار را در حال حاضر در اختیار دارند که ظرف چهار سال این رقم به 300 میلیارد دلار مي‌رسد.

 این تقاضا برای تلفن‌های همراه اعم از تلفن‌های هوشمند در گزارش‌های اقتصادی سه ماهه این ماه به خوبی مشاهده شده است. مقامات شرکت اپل روز 24 ژوئیه (5 مرداد ماه) اعلام کردند که این شرکت در سه ماهه دوم امسال 26 میلیون آی‌فون به فروش رسانده اند، این رقم درحالی اعلام شده که بسیاری از خریداران خریدهای خود را متوقف کرده و در انتظار ارائه آی‌فون 5 هستند که قرار است پاییز امسال روانه بازار شود. تحلیلگران شرکت پژوهشی ژوپیتر تخمین زده‌اند که سامسونگ با اتکا به قدرت گلكسی SIII در سه ماهه دوم امسال 1/52 تلفن هوشمند به فروش رسانده است.

گارتنر پیشتر با اعلام اینکه درحال حاضر اپل سومین سازنده بزرگ تلفن‌های همراه محسوب مي‌شود اقدام به ارائه جدول سازندگان تلفن‌های همراه برحسب سهم بیشتر بازار در چهارماه اول سال 2012 کرده بود. براساس این گزارش بیش از یک دهه نوکیا پیشروترین سازنده تلفن‌های همراه بود، اما اکنون این جایگاه توسط سامسونگ تسخیر شده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.