سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شواهد موجود نشان می دهند:

هپاتیت و ایدز مهمترین بیمار های منتقله از طریق خون هستند

شواهد موجود نشان می دهند که هپاتیت و ایدز، مهمترین بیماری های منتقله هستند و پس از آنها، بیماری های تب مالت، بیماری های خونریزی دهنده و مالاریا قرار دارند.

زین العابدین هروی متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران گفت: بسیاری از بیماری های عفونی از طریق خون و ترشحات بدن افراد منتقل می شوند و در برخی مناطق به دلیل نبود مراقبت های کافی،‌انتقال آلودگی از این طریق بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه دربسیاری از بیمارستان ها و مراکز درمانی توجه کافی به عوامل میکروبی قابل انتقال از طریق خون و ترشحات بدن نمی شود، تصریح کرد: استفاده از دستکش، ماسک، از مهم ترین راههای محافظت هستند که باید علاوه بر شستن دستها به طور مرتب، مورد توجه مداوم قرار گیرند.

هروی با اشاره به اینکه بیماری های مختلفی از طریق خون قابل انتقال هستند، تاکید کرد: شواهد موجود نشان می دهند که هپاتیت و ایدز مهم ترین بیماری های منتقله از طریق خون هستند و پس از آنها، بیماری های تب مالت، تب راجعه، بیماری های خونریزی دهنده و مالاریا قرار دارند.

وی یادآورشد: بیماری های منتقله از خون شایعترین بیماری های قابل انتقال هستند که در صورت پیشگیری یا درمان مناسب و به موقع آنها، خطرات بیماری های عفونی به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می یابد./ع2

برچسب ها: هپاتیت ، ایدز ، مالاریا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.