سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولويتي به نام تيم ملي در فوتسال فراموش شد!

با وجود اينكه 2 ماه ازناكامي فوتسال ايران در رقابت هاي جام جهاني گذشته هنوز تكليف كادر فني و برنامه هاي تيم ملي مشخص نيست و فوتسال ايران هر روز گامي به سمت عقب بر مي‌ دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران پس از ناكامي هاي تيم ملي فوتسال در رقابت هاي جام جهاني جنجالي به پا شد كه اميدوار شديم در پي اين اعتراضات فوتسال ايران به روزهاي اوج خود باز مي گردد اما پس از بركناري صانعي و استعفاي ترابيان تنها اقدامي كه درجهت نجات فوتسال صورت گرفت حضور افتخاري به عنوان سرپرست در كميته فوتسال بود با مشاهده اقدامات ضرب الاجلي در مورد تغيير و تحولات دركميته و تيم ملي فرض مي شد كه درمدت زمان كوتاهي اوضاع تيم ملي مورد بررسي قرارگيرد تا برنامه هايي كه سرمربي جديد درنظر مي گيرد شوكي به فوتسال وارد شود و ايران به جايگاه حقيقي خود برسد اما از دو ماه پيش تا كنون اقدامي مبني بر مشخص شدن سرنوشت تيم ملي صورت نگرفته و اين گونه كه پيداست مسئولان تصميم گيري در مورد اين تيم راحتي در اولويت هاي خود نيز قرار نميدهد زيرا پس از گذشت اين زمان شخص مورد نظر افتخاري براي هدايت تيم ملي در پايان اين ماه انتخاب مي شود و به گفته وي هنوز گزينه مشخصي براي سرمربي گري وجودندارد.

اين تعلل ها كه تا كنون با آن مواجه بوديم فقط به وخيم تر شدن وضعيت تيم ملي مي انجامد زيرا هر روزي را كه ما به دليل بلاتكليفي از دست مي دهيم تيم هاي مطرح جهان همان گامي رو به جلو برمي دارد و در اين زمان است كه هر اقدامي براي نجات تيم ملي ناكار آمد خواهد بود و ما تنها محكوميم كه نابودي فوتسال ايران را به نظاره بنشينيم.

 در اين راستا كارشناسان بر اين باورند كه افتخاري بايد در مدت زمان كوتاهي تصميم گيري كند و شخص مورد نظرش را براي هدايت تيم ملي اعلام كند زيرا بلاتكليفي بدتر از حضور يك شخص ناكارامد در تيم ملي است.

در حال حاضر به دليل مشخص نبودن وضعيت تيم ملي بازيكنان نيز در بلاتكليفي به سرمي برند و حتي از دعوت به اردوي تيم ملي نيز اطمينان كافي ندارند اين موضوع يعني اينكه فوتسال كشورمان در كما فرو رفته و به خبر گزاري مسابقات ليگ برتر هيچ اقدام مفيدي درآن صورت نمي گيرد.

در صورتيكه مسئولان به واقع در پي حفظ فوتسال و ترقي آن هستند ابتدا بايد اين رشته ورزشي را از راكد بودن و درجا زدن نجات دهند و اين تنها در صورتي ممكن است كه شخص هدايت تيم ملي را بر عهده گيرد تا برنامه ها و اردوهاي منظمي براي بازيكنان انجام گيردو ملي پوشان روحيه از دست رفته خود را باز يابند.

در غير اين صورت ما بايد در آينده فوتسال جهان براي ايران جايگاهي در نظرنگيريم ودر اين حال گرفتن نائب رئسي براي فوتسال هيچ فايده اي نخواهد داشت.

وقتي كشوري مانند برزيل كه حرف اول فوتسال جهان را مي زند در هر هفته براي تيم ملي خود اردوهاي تداركاتي ترتيب مي دهد تا سطح فني وكيفي بازيكنان ارتقا يابد بيكاري تيم ملي فوتسال نه تنها به دور شدن ايران از دوررقابت هاي مي انجامد بلكه به منزله قدم گذاشتن تيم ملي به سراشيبي سقوط خواهد بود.

با اين اوضاع يك روز زودتر تصميم گرفتن در مورد تيم ملي به بهبود وضعيت اين تيم روحيه بازيكنان مي انجامد.

لازم به ذكر است به عنوان سرپرست كميته فوتسال براي عملي شدن انتظارات مسئولان پيشرفت اين رشته بايد به عنوان يك مديري تصميم هاي خودرا درمدت كمتري اتخاذ كند تا در مرحله بعد نيزنگران اين تاخير زماني نباشيم./آق
برچسب ها: فوتسال ، تیم ملی ، کادر فنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.