سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاهزاده انگليسي به افغانستان آمده تا مست کند و افغان های بی گناه را بکشد

اينديپندنت در گزارشي نوشت: یکی از رهبران مجاهدین در افغانستان می گوید "وقتی نیروهای بیگانه در افغانستان شکست می خورد ، شاهزاده هری مست میکند و یک افغان بی گناه را می کشد".

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه اينديپندنت، در یک مصاحله صریح و بی پرده، گلبدین حکمتیار ، نخست وزیر سابق افغانستان و بنیانگذار و رهبر حزب اسلامی افغانستان ، انگليس را متهم کرد که خود را برای خوشایند آمریکا وارد جنگ کرده است و گفته که نقش انگلیس بعد از سال 2014 ، دراین نبرد دیگر اهمیتی نخواهد داشت .
حکمتیار که در سال 2003 توسط وزارت امورخارجه در لیست تروریست ها قرار گرفته به دیلی تلگراف گفته است ، "بریتانیا خود را برای خوشایند کاخ سفید به وسط این جنگ غیرقانونی ، بی ثمر و البته ظالمانه انداخته است ".

او میگوید : "انگلستان چیزی جز از دست دادن ثروت خود به دست نخواهد آورد. "

"آنها هیچگاه نقش مثبتی در افغانستان نداشته اند و بعد از سال 2014 هم هچی نقش مهمی در این کشور نخواهندداشت . من نمی فهمم چطور افکار عمومی انگلستان قبول می کند که فرزندان خود را برای خوشایند ژنرال های آمریکائی به مسلخ بفرستد. "

او در مورد هری که کریسمس را در افغانستان و بعنوان کمک خلبان بالگرد آپاچی می گذراند می گوید" او به افغانستان آمده تا مست کند و افغان های بی گناه را بکشد" .
 
"او بی هیچ شرمی میخواهد با بالگردش افغانها را گیر بیندازد و بکشد".

او در ادامه گفته که : "در پی یک  حمله به یک مقر آمریکائی ها در افغانستان، هری را دیده اند که دنبال سوراخی برای پنهان شدن می گشته است" .

این مصاحبه تنها یک هفته پس از آن صورت گرفته است که دیوید کامرن نخست وزیر انگلستان گفته بود" که نیروهای انگليسي، می توانند حتی سریعتر ازپیش بینی های نیروهای امنیتی کشور از افغانستان خارج بشوند".

دیوید کامرون اعلام کرد که تعداد سربازان انگلیسی می تواند امسال 5.200 نفر کاهش یابد . این کاهش نیرو قسمتی از برنامه دولت برای پایان جنگ در سال 2014 خواهد بود. اما وی در پی دیداری از پایگاه کمپ باستیون قبل از کریسمس گفته که این روند می تواند سریعتر انجام پذیرد. 

اما حکمتیار گفته است که" واقعیت این است که دولت انگلیس شکست خورده است . مقامات دولت کاملاً اعتبار خود را از دست داده اند . آنها قربانیان را وارد معرکه کرده اند و به شدت نگران و  ناامید هستند".

"نیروهای بیگانه شکست خورده اند و اوضاع روز به روز بدتر می شود . ما بعد از سال 2014 شاهد اوضاع وحشتناکی خواهیم بود . شرایطی که هیچکس نمی تواند از آن جلوگیری کند" .

"همه نیروهای افغان، باید در مورد خروج نیروهای خارجی تا سال 2014 اتفاق نظر داشته باشند و با آن موافقت کنند و سپس به فکر یک انتخابات آزاد و منصفانه باشند" . 

او می گوید:"ما هر دولتی را که توسط اکثریت مردم افغانستان انتخاب شود قبول خواهیم داشت".
او در ادامه می گوید : "آموزش همانقدر که برای پسران لازم است برای دختران نیز واجب است اما باید از یکدیگر جدا باشند .مجاهدین دوست دارند قبل از خروج کامل اشغالگران درس خوبی به آنها بدهند تا دیگر به این شکل دوباره وارد این کشور نشوند و به دیگران که چشم بد به افغانستان دارند و منتظر حمله به این کشور هستند نیز درس بدهیم". 
برچسب ها: مست ، هری ، افغانستان ، انگلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.