سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

تولید 75 درصد فرش ماشینی کشور ، در کاشان

شهرستان کاشان با تولید75 میلیون متر مربع فرش ماشینی قطب این صنعت در کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان رییس خانه صنعت، معدن و تجارت کاشان با اعلام این مطلب گفت: افزون بر 75 درصد فرش ماشینی کشور ، در کاشان تولید می شودکه بین 10 تا 20 درصد از این کالا به خارج از کشور صادر می شد اما در حال حاضر این میزان کاهش داشته است.

محمود تولایی از صادرات کالاهای تولیدی این منطقه به کشورهای اروپایی و کانادا خبر داد و اعلام کرد: انواع فرش ماشینی، لوازم خانگی، لنت و قطعات خودرو، گلاب و عرقیات گیاهی، محصولات کاشی گرانیتی و انواع نخ به کشورهای اروپایی، کانادا، استرالیا، ژاپن، آسیای میانه، کشورهای حوزه خلیج فارس، خاورمیانه، ترکیه، نیوزیلند، روسیه، عراق و افغانستان صادر می شود.

تولایی خاطرنشان کرد: واحد تولید کربنات کلسیم در این منطقه، با ظرفیت هزار تن بزرگترین تولیدکننده این محصول در دنیاست.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت کاشان با اشاره به وجود حدود هزار و 400 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری در این منطقه، گفت: حدود 40 هزار نفر در این واحدها به کار مشغولند.

وی افزود: حدود 200 واحد هم در حال احداث هستند که در حال حاضر بین 30 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند./ع

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت کاشان بیان کرد: متاسفانه در شرایط فعلی، رکود اقتصادی و مشکلات ارزی باعث شده است فعالیت بعضی از واحدهای تولیدی کاشان محدود شود.

تولایی با بیان اینکه بیشتر واحدهای منطقه تمام تلاش خود را برای رعایت قواعد زیست محیطی به کار می گیرند تا از آلودگی آب و خاک جلوگیری کنند، اظهار کرد: واحدهای منطقه برای رفع مشکلات زیست محیطی از کارشناسان دانشگاهی و اداره محیط زیست کمک می گیرند. وی افزود: بعضی از واحدها مثل تولید سیمان هم به عنوان واحد سبز معرفی شده اند.

برچسب ها: اصفهان ، تولید ، فرش ، ماشینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.