سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

اتمام طرح کتابت قرآن کریم درشهرستان زرند

طرح کتابت قرآن کریم توسط 30 خوشنویس برگزیده استان کرمان با نظارت فنی استاد محمد میرزایی در شهرستان زرند پایان یافت.

غلامرضا انتظاری مسئول انجمن کتابت و تذهیب قرآن کریم استان کرمان در مراسم جمع‌بندی و پایانی اجرای این طرح در زرند درمصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان بابیان این مطلب افزود: این طرح از 25 مهر ماه همزمان با هفته خوشنویسی به دلیل هتک حرمت به ساحت مقدس رسول اکرم( ص) و به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان آغاز و خوشنویسان به طور متوسط برای هر صفحه حدود چهار ساعت وقت گذاشته‌اند.

وی گفت: مراسم رونمایی 10 بهمن ماه به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) با شکوه خاص برگزار و پس از رونمایی از قرآن کریم طرح کتابت 30 جلد کلام‌الله مجید در استان کرمان با مشارکت خوشنویسان برتر آغاز می‌شود.

مسئول انجمن کتابت و تذهیب قرآن کریم وابسته به حوزه هنری کرمان اظهارداشت: انتخاب این 30 نفر خوشنویس برگزیده از استان کرمان و شهرستان‌های سیرجان، رفسنجان، جیرفت، زرند و سرچشمه بوده است که 9 نفر از آنان فوق ممتاز و مابقی ممتاز هستند.

محمد میرزایی استاد برجسته کشوری که نظارت فنی این طرح مقدس را بر عهده داشت یاداورشد: با توجه به اینکه هر خوشنویس شیوه خاص خود را دارد به طوری‌که اگر 30 قلم کارخانه هم تراشیده و به خوشنویسان می‌دادیم یک خط و یک تراز نمی‌شدندو هر خوشنویسی فشار دست و زاویه خودش را دارد، اما به لطف خداوند و همت و تلاش این اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: در نهایت کار کتابت به طور یک دست و بسیار جالب وبا خط نستعلیق انجام شد و یک پارادکس هنری بود که منجر به تحریر یک جلد کلام‌الله مجید شد./ع

برچسب ها: اتمام ، کتابت قرآن ، زرند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.