سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نایب رئیس بانوان فدراسیون اسکی:

کسب سهمیه المپیک منوط به درخشش در مسابقات قهرمانی جهان است

بهاره خیرخواه گفت: حضور در مسابقات قهرمانی جهان یکی از شرایط کسب سهمیه المپیک است و با درخشش در آن مسابقات می توان به افزایش سهمیه امیدوار شد.

بهاره خیرخواه نایب رئیس بانوان فدراسیون اسکی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: سطح مسابقات لیگ بین المللی اسکی بسیار خوب بود و عملکرد بانوان نیز قابل تحسین بود.

وی ادامه داد: ظرف چند روز آینده اعضای تیم ملی را انتخاب می کنیم تا به مسابقات قهرمانی جهاناعزام شوند.

وی افزود: اواخر بهمن ماه تیم ملی به مسابقات قهرمانی دنیا در اتریش اعزام می شود تا در این مسابقات که در اوایل اسفند برگزار می شود شرکت کنند.

وی تصریح کرد: یکی از شرایط کسب سهمیه المپیک حضور در مسابقات قهرمانی دنیا می باشد و کمیته فنی بهترین اسکی بازانمان را انتخاب می کند تا در مسابقات شرکت کنند.

خیرخواه ادامه داد: به احتمال فراوان حدود 2 تا 4 نفر به مسابقات اعزام می شوند و این افراد از بین گزینه های موفق در لیگ با سطح اسکی بالا هستند.

وی تصریح کرد: البته اگر امتیازهای اسکی بازان بانو به هم نزدیک باشد تعداد بیشتری از آنها برای اعزام انتخاب خواهند شد ولی اگر اختلاف امتیاز این ورزشکاران با هم زیاد باشد به احتمال فراوان بیش از 2 نفر به مسابقات اعزام نمی کنیم.

**‌ هدف ما کسب 2 سهمیه المپیک است

خیرخواه در خصوص کسب سهمیه عنوان داشت: در حال حاضر یک سهمیه المپیک داریم و آن را مرجان کلهر کسب کرد و اگر بتوانیم تعداد را به 2 سهمیه برای المپیک برسانیم، خوب کار کرده ایم.

وی افزود: به همین منظور باید منتظر ماند و دید اسکی بازان در مسابقات قهرمانی دنیا چه عملکردی خواهند داشت.

اگر رنکینگ زیر 100 نفر باشد تنها یک سهمیه خواهیم داشت ولی اگر زیر 500 نفر دنیا باشیم 2 سهمیه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: لیگ صحرانوردی ما نیز همچنان برای انتخاب تیم ملی خود در حال برگزاری مسابقات است البته در مسابقاتی که در روزهای 10 و 11 دی ماه در 5 کیلومتر کلاسیک انجام شد، نفرات اول تا سوم معرفی شدند. به این ترتیب فرزانه رضا سلطانی، گلناز ساوجی شمشکی، سمانه بیرامی در بخش بانوان توانستند در روز اول سه رتبه اول را کسب کنند و در روز دوم نیز فرزانه رضا سلطانی اول شد و سمانه بیرامی دوم و گلناز ساوجی شمشکی نیز به رتبه سوم دست یافت.

وی خاطر نشان کرد: در مسابقات لیگ 12 نفر شرکت کننده داشتیم که امیدواریم در هر دوره با افزایش حضور بانوان و بالا رفتن سطح کیفیت مسابقات رو به رو شویم تا هر روز بیش از بیش شاهد موفقیت اسکی بانوان کشور شویم./آق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.