سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبير فدراسيون اسکي:

با تشکيل بانک اسکي، قدم بزرگي براي حل مشکلات برداشته ايم

علي عمران سولقاني گفت: يکي از طرح هاي فدراسيون اسکي تشکيل بانک اسکي است که با عملي شدن آن مي توان تجهيزات اسکي را به صورت رايگان در اختيار باشگاه ها گذاشت.

علي عمران سولقاني دبير فدراسيون اسکي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، گفت: خوشبختانه مسابقات ليگ بين المللي اسکي طبق تقويم برنامه ريزي شده در پيست اسکي در بندسر آغاز شد.

وي افزود: به جامعه اسکي به علت وجود دستگاه برف ساز در اين پيست تبريک مي گويم چرا که باعث مي شود اسکي بازان فرصت تمرين در برف مصنوعي (يخ) را نيز داشته باشند.

وي ادامه داد: تمام مسابقات در تقويم جهاني درج شده و تحت پوشش و نظارت فدراسيون جهاني اسکي مي باشد و نماينده اين فدراسيون نيز از نزديک شاهد برگزاري مسابقات بود.

وي ادامه داد: در اين مسابقات علاوه بر اسکي بازاني از داخل کشور ورزشکاراني نيز از لهستان- اسلووني و هند حضور پيدا کردند.

وي تاکيد کرد:‌ نماينده فدراسيون جهاني از شرايط مسابقه رضايت کاملي داشت و سطح مسابقات و شرايط پيست را قابل قبولي ارزيابي کرده است که اميدواريم ما هم بتوانيم به هدفمان که کسب سهميه المپيک است دسترسي پيدا کنيم.

وي تصريح کرد: علاوه بر مسابقاتي که در 5 روز اول برگزار شد رقابت هايي هم در هفته هاي ديگر برگزار مي شود و تا اوايل اسفندماه تيم به مسابقات جهاني اعزام خواهد شد تا رنکينگ ورزشکاران نيز در اين رقابت ها بهبود يابد.

وي تاکيد داشت: هدف همه ما افزايش سهميه المپيک است و با تشکيل اردو در کمپ هاي اروپايي و شدت بخشيدن به تلاشمان قصد داريم به اين هدف برسيم.

وي بيان کرد: در تيم ملي آلپاين براي آقايان ايوان گربن چادسکي و باري خانم ها نيز باربارتا قهرمان سابق ايتاليا در کنار اسکي بازان مشغول تمرين هستند که تصميم داريم از تجربيات آنها استفاده کنيم تا در کنار آموزش و تمرين به اسکي بازان تيم ملي کلاس هاي آموزشي نيز براي مربيان بگذارند.

* با دانشگاه آزاد مذاکراتي داشته ايم

وي در خصوص آکادميک کردن ورزش اسکي عنوان داشت: با دانشگاه آزاد مذاکراتي داشته ايم تا در کنار ديگر درس ها، 2 تا 3 واحد اسکي نيز به دانشجويان خود بدهند که البته در آينده رايزني هاي بيشتري با مسئولان در اين زمينه خواهيم داشت.

* مذاکرات را با باشگاه هاي ورزشي ادامه مي دهيم

سولقاني ادامه داد: با باشگاه هاي فوتبال- بسکتبال و واليبال مکاتباتي داشتيم تا آنها نيز تيم اسکي تشکيل دهند که تا اين ساعت تنها تيم استقلال تا حدي رضايت خود را براي داشتن تيم اسکي اعلام کرده است.

* محدوديت ها جلوي رسيدن به اهدافمان را مي گيرند

سولقاني ادامه داد: در بحث همگاني کردن ورزش اسکي چند طرح به وزارت داده ايم که اميدواريم مورد رضايت واقع شود، مهمترين آنها اين است که اگر پيست در اختيار فدراسيون باشد قادر خواهيم بود تخفيف ويژه اي براي روزهاي مختلف يا افرادي مثل دانشجويان در نظر بگيريم.

وي افزود: يکي ديگر از طرح هاي مهم در دست بررسي، طرح تشکيل بانک اسکي است و با عملي شدن اين طرح قادر خواهيم بود وسايل و تجهيزات اسکي را به صورت رايگان در اختيار باشگاه ها قرار بدهيم.

وي تصريح کرد: وسايل اسکي در کشورمان توليد نمي شوند و از اين حيث بايد کمک هايي به باشگاه در خصوص در اختيار گرفتن تجهيزات داشته باشيم اما متاسفانه برخي محدوديت ها اجازه نمي دهند به همه اهدافمان در اين زمينه دست پيدا کنيم.

وي بيان داشت: در اسکي صحرانوردي 40 جفت اسکي خريداري کرده ايم و براي توزيع آن تصميم گيري خواهيم کرد و در امر آموزش نيز طرح هايي داريم که اميدوارم به آن برسيم.

وي در خصوص تيم اسکي صحرانوردي عنوان داشت: تيم اسکي صحرانوردي در اين هفته به ايتاليا اعزام مي شود تا در همان مکاني که مسابقات جام جهاني برگزار مي شود تمرين کنند. اسکي صحرانوردي رشته اي خاص است و اردوي درازمدت و تمرينات نقش مهمي در موفقيت در آن دارد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: اميدوارم در آينده بتوانيم عملکرد مختلفي در رشته هاي مختلف اسکي خود داشته باشيم و  در کسب سهميه المپيک نيز موفق عمل کنيم./آق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.