سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

اضافه شدن 7 دستگاه دیالیز به بیمارستان های خراسان شمالی

7 دستگاه دیالیزبه زودی به بخش های دیالیز بیمارستان های استان افزوده می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد ؛ کارشناس بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی در این باره گفت: در حال حاضر 41 دستگاه دیالیز در بیمارستان های استان موجود است که با افزوده شدن این 7 دستگاه ، مشکلات بیماران دیالیزی مرتفع می شود.

مهری فرشاد با بیان این که تمام هزینه های خرید این 7 دستگاه دیالیز به عهده وزارت بهداشت بوده است ، افزود:این 7 دستگاه دیالیز در شهرستان های شیروان، اسفراین و بجنورد توزیع می شود و از سوی دیگر با تکمیل بیمارستان مانه و سملقان برای بخش دیالیز آن نیز دستگاه دیالیز پیش بینی شده است.

وی با بیان این که در حال حاضر مشکل بیماران دیالیزی استان نبود بخش پیوند کلیه است، گفت: بیماران هزینه هایی را برای انجام آزمایش تکمیلی متحمل می شوند لذا از انجمن حمایت از بیماران دیالیزی می خواهیم تا قبل از راه اندازی بخش پیوند از این بیماران حمایت کنند.

فرشاد خاطرنشان کرد: از جمله عوارضی که بیمار دیالیزی را تهدید می کند، کاهش فشار خون است لذا توصیه می شود در صورت مشاهده علائمی مثل تهوع، استفراغ، دلشوره، بی قراری ، سرگیجه، گرفتگی عضلانی و رنگ پریدگی بلافاصله به پزشک مراجعه شود.

وی بیان کرد : 214 بیمار دیالیزی در استان وجود دارد که شمار آن ها 34 درصد افزایش داشته است و با توجه با افزایش بیماران دیالیزی هدف ما ارتقاء کیفیت و کمیت ارایه خدمات برای این بیماران از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان است./ع

برچسب ها: دیالیز ، کلیه ، بیمار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.