سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتي موش ها آسايش مردم را سلب مي کنند

امروزه با وجود مشکلات در کلان شهرها وقتی از کنار پل های عابر پیاده، جوی ها، مخازن زباله و پیاده روها عبور می کنیم جانوران مضر شهری را می بینیم که به راحتي از کنارمان می گذرند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، موش ها برای گذراندن زندگی و تأمین مواد غذایی در اطراف اماکنی مانند فست فودها، میوه و سبزی فروشی ها بیشتر فعالیت و تردد می کنند.

ساکنین محله شرق تهران از موش هایی که روز و شب در جوی ها، باغچه ها، زیر مخازن زباله تردد می کنند و زیر پل ها برای خود خانه ای درست کرده اند به سطوح آمده و زندگی کردن را برای مردم سخت و دشوار کرده اند.

معاون امور شهری شهرداری منطقه 8 در این خصوص گفت: در فاز مکان یابی تمام محل هایی که موش در آنجا تردد و فعالیت می کند را شناسایی و طعمه گذاری می کنیم و این فاز به طور دائم هر هفته در حال اجراست و لذا این شهروندان هستند که باید در این طرح با شهرداری همکاری کنند.

حمیدرضا فرخی گفت: محیط زیست سمومی را در اختیار شهرداری قرار می دهد که با محیط سازگاری دارد و ممکن است سموم 48 ساعت حتی تا یک هفته بعد اثر کند و تضمینی نیست که همان لحظه موش با خوردن سموم از بین برود.

وی افزود: اصنافی که پس مانده مواد غذایی، میوه و سبزی و مخصوصا کاهو را در جوی ها، باغچه ها می ریزند موش ها در آنجا بیشتر تجمع می کنند و به دلیل اینکه کاهو اثر ضد انعقادی دارد مسمومیت موش را برطرف می کند و از بین نمی روند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان زباله های تر و خشک را مخلوط نکنند، در ساعات مقرر زباله ها را بیرون بگذارند، اصناف زباله ساز، زباله ها را در داخل نهرها، جوی ها و باغچه ها نریزند در غیر این صورت کارهای طعمه گذاری به نتیجه نمی رسد.

گفتنی است، تا زمانی که شرایط مساعد  آب و غذا برای جانوران موذی وجود داشته باشد دائما تولید مثل می کنند ./ف

برچسب ها: شهروندان ، موش ، خانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.