سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افشین نوروزی: پینگ پنگ دارد از بین می رود! / فدراسیون فکری به حال اين رشته کند

بازیکن تیم ملی تنیس روی میز گفت: پینگ پنگ در حال نابودی است و امیدوارم با برنامه ریزی فدراسیون اين رشته را نجات دهیم.

افشین نوروزی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اضافه کرد: برگزاری اردو برای تنیس روی میز بسیار حیاتی بود زیرا مدتها است که ما اردویی نداشته ایم و آمادگی هرکدام ازپینگ پنگ بازان پایین آمده بود نمونه آن را در رقابتهای جام بین المللی فجر دیدیم که با وجود اینکه بازیکنان خارجی ای که به ایران آمده بودند پینگ پنگ بازان مطرح و خوبی در حد بازیکنان ایران نبودند اما ما نتوانستیم نه در انفرادی و نه در رقابتهای دوبل نتیجه بگیریم زیرا در حقیقت آماده نبودیم.

وی ادامه داد: فکر می کنم استنباط فدراسیون تنیس روی میز این بود که نوشاد عالمیان طلا را می گیرد اما وقتی عالمیان حذف شد تازه به بقیه نگاه کردند و دریافتند که باید به سایر ملی پوشان نیز توجه شود.

نوروزی خاطر نشان کرد: اکنون با هرکدام از بازیکنان که صحبت می کنم می گویند انگیزه ای نداریم، مدتهاست که درهیچ مسابقه برون مرزی شرکت نکرده ایم اکثر ما ستاره دار شده ایم به این معنی که فدراسیون جهانی تنیس روی میز اخطار داده است که اگر در مسابقه و تورنمنت خارجی شرکت نکنید از رنکینگ خارج می شوید پس ما به برگزاری اردو لازم داریم تا ملی پوشان در کنار هم تمرین کنند وبرایشان ایجاد انگیزه شود و احساس کنند که باید تمرین کنند، زیرا مسابقات جهانی فرانسه را نیز دراردیبهشت سال آینده در پیش داریم وباید آماده باشیم با وضعیت بی انگیزگی الان،آمادگی هر کدام از کلی پوشان فقط 30یا 40 درصد است، فدراسیون باید علاوه بر اداره، مدیریت نیز بکند و با تنظیم برنامه های مدون آن را از نابودی نجات دهد تا پینگ پنگ بازان بتوانند برای ایران افتخار کسب کنند.

بازیکن المپیکی تنیس روی میز کشورمان در پاسخ به این سئوال که آیا برگزاری اردو، بدون حریف تمرین خارجی مؤثر خواهد یا خیر گفت: اکنون آنچه به آن احتیاج داریم این است که اردو برگزار شود زیرا در اردو ما منسجم تر تمرین می کنیم، ملی پوشان پینگ پنگ همه تهران نیستند بنابراین اردو باعث می شود آنها از شهرستانهای محل اقامت خود به تهران بیایند و در کنار هم سطح فنی خود را ارتقا دهیم، بسیار تفاوت دارد که من برای مثال همراه احدی و اخلاق پسند تمرین کنم یا در شهر خودم با یک بازیکن نوجوان! فعلاً ما به همین قانع هستیم تا بعد از آن بحث کیفیت پیش می آید که کم کم باید آن را نیز درست کرد.

نوروزی اعلام کرد: در اینکه حریف تمرینی قوی خارجی بیاید سطح بازی ما بالاتر خواهد رفت شکی نیست ما بهترین نتیجه‌ها را وقتی گرفتیم که مدت 3 سال در اردوی شبانه روزی در کنار مربی و بازیکنان کره‌ای به سر بردیم و واقعا همه پیشرفت کرده بودیم اما این مسائل را باید در مراحل بعدتر برطرف کرد.

بازیکن تیم باشگاهی دانشگاه آزاد با اشاره به بازی تیمش در هفته چهارم لیگ مقابل نفت سپاهان درباره رقابت این هفته گفت: تیم نفت سپاهان که تیمی است متشکل از جوانان و پیشکسوتان فکر می‌کنم ما در ابتدا بازی کمی آنها را دست کم گرفتیم اما در نهایت موفق شدیم با نتیجه 5 بر 3 به پیروزی برسیم.

نوروزی در خصوص پوریا عمرانی بازیکن جوان تیم دانشگاه آزاد گفت: عمرانی در این بازی بسیار خوب ظاهر شد و دو برد ارزشمند را کسب کرد که یکی از آنها مقابل محمدرضا نعمتی بود با توجه به سبک نعمتی‌ها فکر می‌کردیم این بازی برای عمرانی سخت باشد ولی وی به خوبی از پس مسابقه‌اش برآمد.

وی خاطر نشان کرد: فعلا در جدول رده بندی لیگ تیم ما بعد از پتروشیمی نوری چهارم است اما با آنها هم امتیاز هستیم و فقط به خاطر تفاضل گل یک پله فاصله داریم بازی این هفته ما مقابل این تیم می‌تواند تکلیف سومی را مشخص کند فکر می‌کنم ما در نیم فصل بتوانیم سوم شویم.

بازیکن تیم ملی تنیس روی میز کشورمان درباره تیم دی، تیم مدعی عنوان قهرمانی اظهار داشت: در دور برگشت فکر می‌کنم رقابت سخت‌تر شود و دی برای کسب عنوان قهرمانی بازی‌هایی به آسانی نیم فصل اول نداشته باشد، زیرا بازی‌های لیگ در شرایطی شروع شد که بازیکنان تیم‌ها فقط 30 یا 40 درصد آمادگی داشتند و در هفته‌های میانی لیگ خود را پیدا کرده و هماهنگ شدند اما تیم دی نوشاد و نیما عالمیان را در اختیار داشت که بسیار آماده بودند چون آنها به مسابقات برون مرزی اعزام می‌شوند متاسفانه طبق قرعه بازی‌های هفته اول این تیم مقابل تیم ما و پتروشیمی بندر امام ماهشهر افتاد ولی اگر بازی ما در هفته‌های پایانی بود وضعیت آمادگی ما فرق می‌کرد.

وی افزود: در دور برگشت فکر می‌کنم در مقابل دی بازی ما متفاوت باشد و حتی اگر هم بازی را واگذار کنیم به راحتی نیم فصل اول نیست./آق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.