سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت اعمال نظارت بر پروژه های ازدیاد برداشت مخازن نفتی

اعضاي انجمن بين المللي مهندسي نفت، بر ضرورت اعمال نظارت بر پروژه هاي ازدياد برداشت از سوي پيمانكاران تاكيد كرد و گفت: مديريت صحيح پروژه، استفاده از تكنولوژي هاي كارآمد و بهره مندي از نيروي انساني باتجربه، می تواند كه به كاهش هزينه ها منجر شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، رحيم مسعودي، يكي از اعضاي انجمن مهندسي نفت در نخستين كارگاه آموزشي ازدياد برداشت، با بیان این مطلب گفت: در حوزه ازدياد برداشت، سه موضوع اساسي شامل حفظ توليد مخزن، افزايش توليد از مخزن و بسترسازي براي توليد بهينه از مخزن وجود دارد كه بايد تمام اين موضوعات به طور جدي در دستور كار قرار گيرند.

مسعودي اظهار داشت: اگرچه تحقيقات، مطالعات و فعاليت هاي آزمايشگاهي، نقش بسزايي در پيشبرد اهداف حوزه ازدياد برداشت دارند اما اين فعاليت ها در مجموع، 40 درصد پروژه را در برمي گيرند و مهارت در عمليات اجرايي اين دست از پروژه ها موضوع حائز اهميت تري است كه بايد بيش از اين مورد توجه قرار گيرد.

وي همچنين بر ضرورت اعمال نظارت كافي بر پروژه هاي ازدياد برداشت كه از سوي پيمانكاران دنبال مي شود، تاكيد كرد و ادامه داد: لازم است پيمانكار در پروژه هاي ازدياد برداشت، تنها اجرا كننده نقشه راه باشد و به عبارت ديگر، شركت ملي نفت ايران بايد نقشه راه را تدوين و بر نحوه اجراي پروژه نظارت كند.

مسعودي در ادامه، كنترل مناسب هزينه ها را نيز از عوامل مهم در اجراي پروژه ها به خصوص پروژه هاي ازدياد برداشت دانست و گفت: مديريت صحيح پروژه، استفاده از تكنولوژي هاي كارآمد و به روز و بهره مندي از نيروي انساني باتجربه، عواملي هستند كه به كاهش هزينه ها منجر مي شود.

در ادامه عبدالرحيم عطايي با بیان این مطلب گفت: در كشور ما پتانسيل هاي فراوان و ارزشمندي چه از حيث منابع انساني مجرب و چه از نظر منابع نفتي عظيم باقي مانده در حوزه ازدياد برداشت وجود دارد و از اين رو مي توان با اعمال مديريتي صحيح و فراگير، از اين پتانسيل ها به بهترين نحو ممكن بهره جست.

عطايي خاطرنشان كرد: با توجه به پيشرفت هاي مناسب صنعت نفت كشور در حوزه هاي علمي، دستيابي به دانش فني روز در حوزه ازدياد برداشت، هدفي تحقق يافتني است./ر
برچسب ها: نظارت ، برداشت ، نفت ، تولید ، کارگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.