سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوهنر دوباره رئيس کنگره آمريکا شد

با ادای سوگند نمایندگان جدید، صد و سیزدهمین کنگره آمریکا آغاز به کار کرد و "جان بوهنر" جمهوری خواه برای بار دوم به عنوان رئیس مجلس نمایندگان انتخاب شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان بوهنر در حالی مجددا به ریاست مجلس نمایندگان رسید که در هفته های اخیر جدال سختی را با دموکرات ها و حتی با نمایندگان هم حزبی خود داشت تا قانونی تصویب شود که آمریکا را از سقوط به پرتگاه مالی مصون دارد.

کنگره صد و سیزدهم آمریکا باز هم با مسائلی چون سقف بدهی های شانزده تریلیون و 400 میلیارد دلاری و کاهش صد و نه میلیارد دلاری هزینه های دولت مواجه خواهد بود.

جان بوهنر پس از انتخاب مجدد در سخنانی به لزوم سامان دادن به بدهی های عظیم دولت اشاره کرد و گفت: رویای آمریکایی ها به دلیل بدهی های هنگفت دولت در معرض خطر قرار گرفته است.

وی وعده داد کنگره برای آزاد کردن اقتصاد، افزایش فرصت های شغلی و بازگشت اطمینان مردم تلاش خواهد کرد.

در مجلس نمایندگان جدید جمهوری خواهان اکثریت خود را حفظ کردند، اما برتری 235 کرسی آنها در برابر199 کرسی دموکرات ها از اکثریت در کنگره پیشین کمتر است.

82 نماینده جدید به مجلس راه یافته اند که 47 تن از آنها جمهوری خواه و سی و پنج تن دموکرات هستند؛ در این میان هشتاد و یک نماینده کنگره زن هستند.

همچنین در کنگره جدید اولین سناتور بودایی هندو به کنگره راه پیدا کرده است.در زمانی که جمعیت آسیایی آمریکایی ها از سریعترین گروه های نژادی رو به رشد در آمریکا هستند و اکثرا هم به اوباما رای دادند، یازده نماینده آسیایی تبار به مجلس نمایندگان راه یافتند.

اما در سنا دموکرات ها 55 نفر و جمهوری خواهان 45 نفر هستند و این برتری باعث خواهد شد تا موقعیت سناتور هری رید رهبر دموکرات ها در سنا حفظ شود.

در سنا دوازده سناتور جدیدا به کنگره راه پیدا کرده اند. تیم اسکات سناتور جمهوری خواه اولین سناتور سیاه پوست سنا در دهه های اخیر است. باب مندز از نیو جرسی، مرکو روبیو از فلوریدا و تد کروز جمهوری خواه از تکزاس سه سناتور لاتین تبار کنگره جدید هستند.

همچنین 20 سناتور زن در میان صد سناتور کنگره هستند که حد نصاب حضور سناتورهای زن را در این دوره کنگره شکستند.

گمان می رود در این میان جان کری سناتور قدیمی دموکرات به زودی از سنا خارج شود و جای هیلاری کلینتون وزیر خارجه را در دولت اوباما بگیرد. اگر چنین اتفاقی روی دهد راه به سوی اسکات براون سناتور پیشین جمهوری خواه باز خواهد شد.

کنگره جدید آمریکا در دو ماه آینده تمرکز خود را بر کاهش هزینه های دولت در بخش های دفاعی و داخلی معطوف خواهد کرد و همچنین مرجع تصمیم گیری درباره سقف بدهی های دولت نیز باید به زودی در این باره تصمیم گیری کند. بنا بر این دور جدید مذاکرات اوباما و کنگره به زودی انجام خواهد شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.