سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوباما لايحه پرتگاه مالی را امضا نمی‌کند/ لایحه دفاعی با 633 میلیارد دلار امضا شد

پس از گفتگوهای فراوان،نمایندگان کنگره آمریکا قانونی را برای جلوگیری از سقوط اقتصاد این کشور به پرتگاه مالی به توافق رسیدند، اما اوباما این لایحه را امضا نمی کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان ، پس از گفتگوهای داغ و تاخیرهای فراوان، نمایندگان کنگره آمریکا قانونی را برای جلوگیری از سقوط اقتصاد این کشور به پرتگاه مالی به توافق رسیدند، اما اوباما این لایحه را امضاء نمی کند.

 پس از رای کنگره آمریکا به لایحه کاهش هزینه های دولت و افزایش مالیات شهروندان، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، واشنگتن را برای تعطیلات سالی نوی میلادی ترک کرد و اکنون که این لایحه آماده شده است، دستگاهی موسوم به «اتوپن» این لایحه را امضاء می کند.

اتوپن معمولا برای امضاء کارت های تبریک سال نو استفاده می شد، اما دولت اوباما از این دستگاه در سال دو هزار و یازده برای امضای قانونی در غیاب وی استفاده کرد.

امضای رئیس جمهور آمریکا برای این دستگاه تعریف شده است و دستگاه با یک قلم واقعی امضاء می کند.

 اوباما لايحه دفاعي 633 ميلياردي امريکا را امضا کرد     

در تحولی دیگر، باراک اوباما رئیس جمهور امریکا پنجشنبه لایحه دفاعی ششصد و سی و سه میلیارد دلاری این کشور را امضا کرد.

در این لایحه با وجود نگرانی های جدی که درباره محدودیت های اعمال شده از جانب کنگره بر اوباما به سبب نحوه مقابله با افراد مظنون به فعالیت های تروریستی وجود دارد، بودجه امنیتی هیئت های دیپلماتیک امریکا در سراسر جهان تقویت شده است.

رئیس جمهور امریکا در بیانیه ای، با محدودیت هایی که در حیطه اختیاراتش برای انتقال مظنونین فعالیت های تروریستی از بازداشتگاه نظامی امریکا در خلیج گوانتانامو در کوبا به امریکا یا کشورهای دیگر وجود دارد، مخالفت ورزید. وی همچنین اظهار داشت که این لایحه اختیارات ارتش را برای انتقال اتباع کشورهای ثالث که در بازداشتگاهی در « پاروان » افغانستان نگاهداری می شوند، محدود می کند.

تصمیم برای افزایش امنیت هیئت های دیپلماتیک امریکا در سراسر جهان پس از آن اتخاذ شد که یازدهم سپتامبر سال گذشته میلادی در حمله به کنسولگری امریکا در شهر بنغازی لیبی، سفیر و چند تن از کارمند سفارت امریکا در این کشور کشته شدند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.