سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش مالیات مردم آمریکا علیرغم توافق درباره جلوگيري از بحران پرتگاه مالی

تحلیلگر اقتصادی گفت توافقی که دولت و کنگره آمریکا برای جلوگیری از سقوط آمریکا به پرتگاه مالی صورت دادند، موجب افزایش مالیات طبقه متوسط جامعه آمریکا خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ اسکات هاچ تحلیلگر اقتصادی گفت در واقع با تصویب قانونی که برای جلوگیری از سقوط آمریکا به پرتگاه مالی تصویب شد، قانون معافیت مالیات بر درآمد آمریکا مبنی بر کاهش دو درصدی مالیات حقوق بگیران آمریکایی که طبقه متوسط جامعه آمریکا را تشکیل می دهند منقضی شده است و از این به بعد به طور متوسط مالیات های این طبقه سالانه هزار دلار افزایش خواهد یافت.

این تحلیلگر گفت براساس این قانون در واقع مالیات بر درآمد هفتاد و هفت درصد از مردم آمریکا در سال 2013 افزایش خواهد یافت این درحالی است که باراک اوباما قول داده بود تنها مالیات افراد ثروتمند را زیاد کند.

وی گفت توافقی که اخیرا درباره جلوگیری از سقوط آمریکا به پرتگاه مالی صورت گرفت اگرچه از یک بحران جلوگیری کرد اما مدل اقتصادی آمریکا نشان می دهد این توافق رشد اقتصاد آمریکا را طی یک دهه آتی یک و نیم درصد کاهش خواهد داد چرا که در واقع درآمد مالیاتی آمریکا بسیار کمتر از پیش بینیهای وزارت خزانه داری این کشور خواهد بود . وی گفت خزانه داری آمریکا درآمد مالیاتی دولت آمریکا را یک سوم کمتر از میزان واقعی پیش بینی کرده است و اگرچه شاهد افزایش مالیات های آمریکایی خواهیم بود اما از طرف دیگر این افزایش در واقع موجب کند شد رشد اقتصادی آمریکا خواهد شد.

به گفته تحلیلگران، به رغم توافق درباره بحران پرتگاه مالی، کسری بودجه آمریکا همچنان رو به افزایش است و طی یک دهه آتی به یک تریلیون دلار افزایش خواهد یافت و کاهش کسری بودجه آمریکا تنها ششصد و پنجاه میلیارد دلار خواهد بود.برخلاف آنچه رسانه های طرفدار دولت آمریکا در تلاش برای تبلیغ آن هستند طبقه متوسط جامعه آمریکا زیر بار پرداخت مالی ضعیفتر خواهد شد چراکه مالیات بر درآمد سالانه در ازای پنجاه هزار دلار نخست یک هزار دلار افزایش خواهد یافت.
برچسب ها: بحران ، مالی ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.