سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متري يک ميليون تومان تنها در حومه شهر/ افزايش 20 درصدي در چند ماه گذشته

در شهر تهران قيمت مسکن کمتر از 2 ميليون تومان پيدا نمي‌شود اين در حالي است که در چند ماه گذشته مسکن 20 درصد افزايش داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گزارش ميداني حاکي از آن است که افزاش قيمت مسکن طي 5 ماه گذشته 20 تا 50 درصد افزايش داشته است.

براساس اين گزارش يکي از مشاوران املاک واقع در منطقه آذربايجان با بيان اينکه آپارتمان متري يک ميليون تا يک ميليون و 500 هزار تومان تنها در اطراف تهران وجود دارد گفت: در شهر تهران کمترين قيمت مسکن متري 2 ميليون تومان است.

وي ادامه داد: بازار خريد و فروش در طي چند ماه گذشته با رکود مواجه است.

وي دليل رکود خريد و فروش مسکن را در چند ماه گذشته تنها نوسانات ارزي دانست و گفت: فروشندگان در حال حاضر به دليل اميد به افزايش قيمت زمين و ملک هيچ تمايلي به فروش ملک خود ندارند.

اين بنگاه‌دار در ادامه تصريح کرد: قيمت‌هاي آپارتمان نوساز با توجه به نزديک شدن فصل بهار با افزايش قيمت بيشتر مواجه مي‌شوند.

مشاور املاک ديگري در منطقه کارگر شمالي با اشاره به اينکه قيمت آپارتمان در اين منطقه متري بين 4 تا 5 ميليون و 500 هزارتومان به فروش مي‌رسد، گفت: خريد و فروش ملک در اين منطقه بسيار راکد شده است.

وي در ادامه تصريح کرد: نوسانات ارزي در طي چند ماه گذشته اثرات بسياري در افزايش قيمت مسکن گذاشته است.

وي در ادامه افزود: قيمت يونوليت در چند ماه گذشته متري 5 هزار تومان بود در حالي که امروز قيمت آن متري 15 هزار تومان رسيده است.

وي در ادامه يادآور شد: افزايش قيمت مصالح ساختماني در چند ماه گذشته بر افزايش قيمت تمام شده ساخت مسکن اثر گذار است.

اين مشاور املاک در ادامه توضيح داد: افزايش 20 درصدي قيمت مسکن در چند ماه اخير نشان دهنده افزايش کاذب قيمت در بازار مسکن است.

براساس اين گزارش يکي از مشاوران املاک واقع در منطقه تهرانپارس با بيان اينکه قيمت مسکن در اين منطقه بين 3 ميليون و 200 هزار تومان است، گفت: در سال گذشته قيمت مسکن در اين محدوده 2 ميليون تومان بوده است.

وي با اشاره به اينکه کمتر فروشنده‌اي در حال حاضر تمايل به فروش مسکن خود دارد، افزود: نوسانات ارزي خريد و فروش مسکن را در حال حاضر بسيار راکد کرده است.

اين مشاور املاک در ادامه خاطر نشان کرد: در آستانه عيد نوروز قيمت آپارتمان با افزايش قيمت روبرو خواهد شد.

اين در حالي است که مصطفي قلي خسروي رئيس اتحاديه مشاوران املاک کشور با بيان اينکه قيمت ملک از يک ميليون و 800 هزار تومان تا 15 ميليون تومان است افزود: بسياري از رسانه‌ها و مشاوران املاک با انتشار اخباري مبني بر افزايش و تعيين قيمت ملک آرامش بازار مسکن را بر هم مي‌زنند.

وي در ادامه تصريح کرد: خريد و فروش ملک و با ورود فصل زمستان به خواب زمستاني فرو رفته است.

خسروي کاهش خريد و فروش و رکود در اين بازار را در فصل زمستان طبيعي مي‌داند.

رئيس اتحاديه مشاوران املاک کشوري خاطر نشان  کرد: در صورتي که قيمت دلار در بودجه سال 92 با نرخ 1500 تومان تعيين شود ثبات و آرامش به بازار مسکن باز مي‌گردد./مح
برچسب ها: دلار ، ارز ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.