سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از نانو تکنولوژي در محصولات کشاورزي؛

گياهان را به حشرات و آفت‌ها مقاوم مي‌کند

استفاده از نانو تکنولوژي در کشاورزي پايداري را به همراه دارد.

داود يار محمدي کارشناس کشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به تقاضاي مردم براي استفاده از غذاهاي سالم و بهداشتي نانو تکنولوژي در بخش کشاورزي و صنايع غذايي توانسته ابزارهاي جديدي را براي شناسايي بيماري‌ها،‌ ويروس‌ها و افزايش توانايي گياهان در تغذيه به وجود آورد.
وي گفت: استفاده از اين روش در کشاورزي موثر است به طوري که اثرات اقتصادي مثبت آن را مي‌توان بعد دراز مدتي استفاده از اين روش‌ها مشاهده کرد.             
                                                   
يار محمدي عمده‌ترين کاربرد اين روش‌ها را در  کشاورزي ايجاد گياهان سالم دانست و گفت: عمده‌ترين کاربردهاي بيوتکنولوژي و نانو در کشاورزي ايجاد گياهان مقاوم به حشرات و آفت‌ها گياهان تحمل کنند علف‌ کش‌ها، گياهان مقاوم به بيماري، گياهان مقام به شرايط سخت مانند سرما، گرما و شوري،‌ ايجاد گياهان داراي ارزش  غذايي ويژه و با طعم بهتر، ايجاد گياهان داراي خاصيت درماني و پيشگيري و ايجاد گياهان داراي رشد سريع و راندمان کشت بالاتر است.
استفاده از بيوتکنولوژي و نانو تکنولوژي باعث مي‌شود تا منابع تجديد ناپذير وارد زمين کشاورزي نشود بهينه سازي مديريت و استفاده از منابع طبيعي و از همه مهتر توليد محصولات سالم بدون مواد شيميايي از ديگر دستاوردهاي اين نوع از کشاورزي است که در استفاده بلند مدت کشاورزي پايداري براي کشور رقم مي‌زند./ک

برچسب ها: آفت ها ، مقاوم ، گیاهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.