سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش اندیشکده آلترنت

2013،سال ریاضت اقتصادی، اختلال عملکرد و مذاکره های ضعیف اوباما

کنگره آمریکا هرگز موفق به تصویب قانونی درخصوص کسری بودجه، بدون درنظر گرفتن نرخ مالیاتی که وضع می شود و بتواند در طولانی مدت به اجرا دربیاید، نبوده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، اندیشکده آلترنت در پی تقبیح برنامه جلوگیری از پرتگاه مالی کنگره آمریکا در آغاز سال نو میلادی، این سال را سال ریاضت اقتصادی، اختلال عملکرد و مذاکره های ضعیف اوباما نامید و در پاسخ به سؤالی که خود با عنوان "چرا سال 2013 مهیب و ترسناک خواهد شد؟" مطرح کرد، نوشت: کنگره آمریکا هرگز موفق به تصویب قانونی در خصوص کسری بودجه، بدون درنظر گرفتن نرخ مالیاتی که وضع می شود و بتواند در طولانی مدت به اجرا دربیاید، نبوده است. کنگره اعلام کرد که در تمام سطوح دولت کسری بودجه آورده است بنابراین نه تنها از ثروتمندان بلکه قشر کارگر هم مالیات دریافت خواهد شد.
آلترنت نوشته است: هیولای عظیم اقتصادی آمریکا جهت "رفع بدهی ها" درخواست کاهش قابل توجه بودجه حتی در بخش امنیت اجتماعی و پزشکی کرده است. جمهوریخواهان به درستی و با اعتماد به نفس از سقف بدهی ها استفاده می کنند تا کاهش هزینه ها را شروع کنند.
اقتصاددانان می گویند جهت بهبود اقتصاد تنبل آمریکا، نیازمند کاهش بیشتر هزینه ها هستیم. اقتصاد دانان از تعبیری استفاده کردند که بر مبنای آن گفته شد "می بایستی آمریکا، کمربند خود را از این پس محکم ببندد." به علاوه گفته شده سقف بدهی های آمریکا، تنها به اقتصاد جهان ضربه می زند.
می توان گفت: عدم توانایی کنگره برای به توافق رسیدن بر سر برنامه مشخص مالیاتی به ساختار مجلس سنا و کاخ سفید باز می گردد. مجلس سنا ترکیبی از لیبرال ها را دارد و تعداد جمهوریخواهان در کاخ سفید بسیار کمتر شده است؛ لذا جمهوریخواهان کاخ سفید هیچ انگیزه ای برای به توافق رسیدن بر سر موضوعی ندارند درحالی که دموکرات ها بیشتر به سازش متمایلند.
بنا به این دلیل است که هرگونه اقدام معناداری که به تصویب یک قانون مشخص در خصوص کنترل اسلحه، ارتقاء قوانین بهداشتی و یا وضع مقررات مالی محکم تر منجر شود، در ساختار حکومتی آمریکا محیا نمی شود. اصلاح قانون مهاجرت در این کشور که چندی پیش لایحه آن نیز تصویب شد؛ تحت الشعاع این امر قرار گرفت و تنها جمعیت کوچکی از آمریکایی ها که مدارک مستند نداشتند را شامل شد.
یکی دیگر از رنج هایی که کنگره این روزها می کشد و بحث آن در محافل داخلی و خارجی بسیار داغ است؛ معامله بدی می باشد که اخیراً در کنگره برای آمریکا رقم خورده است. با توجه به آنچه که آلترنت در خصوص عدم به توافق رسیدن دموکرات ها و جمهوریخواهان گفت؛ این بار نیز نبود هماهنگی بین دو حزب، منجر به نظرات متفاوت در تعامل برای رفع بدهی های دولت شد.
موبروکز، نماینده جمهوریخواه ایالت آلاباما گفت علیه لایحه سنا رای خواهد داد زیرا براین عقیده است که مردم آمریکا را از فرصت مشارکت در مسائلی چنین بزرگ محروم می کند.

ارل بلومبرگ، نماینده دمکرات ایالت جورجیا طرح را ناقص نامید. اما گری کونولی همتای دمکرات او از ایالت ویرجینیا گفت قانون گذاران گزینه زیادی ندارند.
لایحه پرتگاه مالی پیامد دو روز مذاکره بین کاخ سفید و جمهوریخواهان سنا است که در یک اقدام غیر عادی در بامداد نخستین روز سال جدید، بالاخره سناتورها پس از کلی کلنجار با یکدیگر، با 89 رای موافق در برابر 8 رای مخالف برنامه را تصویب کردند.
 

برچسب ها: ریاضت ، وبگردی ، آمریکا ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.