سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانش‌آموز عربستانی که به خاطر اعتراض مادرش به قانون منع رانندگی کتک خورد

فرزند مادری که فعالان عربستانی وی را پرچمدار اعتراض به قانون منع رانندگی زنان در این کشور توسط همکلاسی های خود در مدرسه به جرم اعتراض مادرش به این قانون، به باد کتک گرفته شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری "روسیا الیوم"، یکی از همکلاسی های فرزند منال شریف پس از کتک کاری با این دانش آموز گفت: تو و مادر تو باید در زندان باشد.
منال شریف ماجرای دعوای کتک کاری با فرزند خود را در مقاله ای با عنوان "منال شریف شیعی است؟" در روزنامه "الحیاه" چاپ لندن منتشر کرده است.
وی در این مقاله می نویسد: چگونه یک کودک شش ساله می تواند معنای "زندان" را بفهمد و چگونه چیزی را که بزرگتر از سن و فهم وی را توضیح دهم.
وی در پایان این مقاله می نویسد: این مساله باعث می شود که بیشتر از هر زمان دیگری در مورد برخورداری زنان از حق رانندگی در عربستان تلاش کنم.
 منال شریف یکی از فعالان حقوق زنان در عربستان سعودی و از سازمان‌دهندگان حرکت اعتراضی به منع قانون رانندگی در عربستان است.
وی می گوید: همین که زنان برای رفتن از نقطه ای به نقطه دیگر مجبورند از مردان خانواده خواهش کنند که رانندگی اتومبیل را برعهده بگیرند، خود نشان دهنده شدت تحقیر زن در این کشور است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.