سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه يکي از فاسدترين سياست‌مداران آمريکا رهبر اکثريت سنا مي‌شود؟

"هري‌ ريد"، رهبر اکثريت "سناي آمريکا" سياست‌مداري 73 ساله است که با وجود سابقه فسادهاي مالي بسيار، هيچ‌گاه تحت پيگرد قانوني قرار نگرفته است.

به گزارش سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران، "هري‌ريد سناتور هفتاد و سه ساله آمريکايي است" که در سال 2007 به عنوان "رهبر اکثريت سنا" برگزيده شد. اين سياست‌مدار کهنه‌کار فارغ‌التحصيل رشته حقوق از "دانشگاه جرج‌واشنگتن" بوده و در دوران زندگي سياسي خود رسوايي‌هاي مالي بسياري داشته است. هري‌ريد، با همسري يهودي داشته و همواره از طرف "بنيادهاي صهيونيستي" مورد حمايت بوده است.

سناتور هري‌دي کيست؟

‌هري‌دي در دسامبر سال 1939 در ايالت نوادا به دنيا آمد. وي همسري يهودي داشته و داراي چهارفرزند است. اين سناتور 73 ساله، در سال 2939 وارد شوراي ايالت نوادا شد و در 1974 به مجلس سنا راه يافت. به علت سابقه سياسي طولاني در سال 2005 به عنوان رهبر اقليت سنا و در 2007 به سمت رهبر اکثريت سنا برگزيده شد. 


هري‌ريد چگونه به ثروت هنگفتي دست پيدا کرد؟

به گزارش يو‌اس‌اي‌تودي‌، ريد در سال 1998 در معامله‌اي ملکي شرکت کرد كه طرف ديگر معامله، "جي، براون" يکي از بزرگ‌ترين مالکان "خانه‌هاي فساد" در آمريکا و دوست نزديک آقاي سناتور بود. هري‌ريد، دو قواره زمين در "لاس‌وگاس" به قيمت 400 هزار دلارخريداري کرد، يکي از خانه‌ها را سناتور خريد و ديگري را با براون شريک شد. يکي از فروشندگان اين زمين‌ها ساختمان‌سازي بود که با حمايت‌هاي هري‌ريد از زمين‌هاي مبادله‌اي دولت، پول کلاني به دست مي‌آورد. در سال 2001، ريد هر دوي اين زمين‌ها را به قيمت 400 هزار دلار به شرکت جي‌براون واگذار کرد. بعد از اينکه مقامات محلي قصد تبديل اين مکان به يک مرکز خريد را داشتند، شرکت براون اين زمين را در سال 2004 به دلالي ديگر فروخت که در اين ميان سرمايه سناتور ريد به 1.1 ميليون دلار رسيد. با قراردادهي پيچيده مالي، ريد مالکيت، مسئوليت حقوقي و پيامدهاي مالياتي را به شرکت براون منتقل کرد. در حالي طبق قوانين آمريکا، سناتورها بايد سالانه گزارشي از اموال و دارايي خود ارائه کنند، سناتور ريد اين سود ميليوني را در گزارش خود قيد نکرد.


سوء استفاده رهبر اکثريت سنا از پول‌هاي اهدايي کمپين انتخاباتي

در سال 2001، ريد 750 هزار دلار، در يک پروژه شراکتي در واشنگتن پرداخت کرد. به‌گزارش "لس‌آنجلس‌تايمز"، او 3.300 دلار از مبالغ اهدايي کمپين انتخاباتي خود را در مخارج شخصي از قبيل پرداخت "هديه کريسمس" کارکنان ساختمان مسکوني خود صرف کرد. وقتي که اين کلاهبرداري بزرگ ريد در سال 2006 عمومي شد، دفتر سناتور اين امر را يک خطاي محاسباتي اعلام کرد. براساس قوانين آمريکا، نامزدهاي انتخاباتي حق ندارند پول‌هاي اهدايي انتخاباتي را صرف مخارج شخصي کنند.

صرف پروژه‌هاي دولتي در منافع شخصي

در لايحه حمل و نقل فدرالي که در سال 2005 توسط کنگره آمريکا تصويب شد، ريد 300 ميليون دلار از اين پول را براي برنامه‌هاي خود کنار گذاشت. او 18 ميليون براي سرمايه‌گزاري در ساخت پلي در رودخانه کلورادو صرف کرد. در قمست ديگر اين رود، ريد 160 هکتار زمين داشت که خانه‌هاي جديد بسياري در آن در حال سخت بود. با ساخت اين پل، قيمت خانه‌هاي آن منطقه به طور زيادي افزايش يافت. استيو اليز، معاون امور مالياتي رفاه عمومي آمريکا اقدام ريد را مورد انتقاد قرار داده و گفت: اين که سياستمداران از پروژه‌ها به نحوي استفاده کنند که منافع خود آن‌ها در ميان باشد اصلا کار خوبي نيست.

سوء استفاده از موقعيت سياسي

به گزارش لس‌آنجلس‌تايمز، بين سال‌هاي 2002 و 2006، ريد تلاش بسياري داشت تا پرونده تحقيق از ساخت و ساز يک پيمان‌کار در نوادا را برعهده بگيرد. شخصي به نام هاروي وايت‌مور قصد داشت هزاران خانه در ناحيه‌اي به نام کويوت اسپرينگز بسازد. اما اين زمين محدوديت هايي فدرالي داشت: يک چهارم آن منطقه حفاظت شده گونه‌اي لاک‌پشت بياباني بود که در آنجا زندگي مي‌کردند. يک چهارم ديگر آن زمين دولتي بود و تقريبا بسياري از قسمت‌هاي اين زمين تحت حفاظت محيط زيست بود که براي سلامتي و اکوسيستم بسيار حياتي بود.

با پادرمياني "سناتور ريد"، اداره مديريت اراضي، موافقت کرد تا لاک‌پشت‌ها را از آنجا به مکان ديگري منتقل کنند. در سال 2002، هري‌ريد مفاد ديگري به لايحه مديريت اراضي اضافه کرد تا وايت‌مور بتواند به خانه‌سازي خود بپردازد. اما کميته منابع طبيعي و انرژي سنا در مدتي مانع اين کار شد. نهايتا در سال 2005، هري‌ريد و "سناتور جان‌اينساين"، دوست نوادايي ريد از نفوذ خود استفاده کردند تا موانع محيط زيستي را برطرف کنند.

در ازاي تلاش‌هاي رايد، وايت‌مور ده‌ها هزار دلار به کمپين سياسي اين سناتور کمک کرد. به علاوه، وايت‌مور 5 هزار دلار به هر کدام از پسرهاي ريد هديه داد. هم‌چنين اين دلال ساختماني، يکي از پسرهاي ريد را به عنوان وکيل شخصي خود در معاملات با "مقامات فدرال" استخدام کرد. 

اعتراضات نسبت به هري‌ريد

اعتراضات زيادي نسبت به سياست‌ها و فسادهاي مالي هري‌ريد در آمريکا انجام شده است، اما به خاطر نفوذ زياد او در دولت اين کشور، تاکنون هيچ اقدامي انجام نگرفته است.





اوباماي سيا؟

در سال 2008، درحالي که هري‌ريد در حال صحبت درباره اوباما بود، گفت اوباما روشن‌پوست بوده و لهجه سياه‌پوستان را ندارد. اين سخنان ريد، باعث خشم عمومي از او شد، به طوري‌که رهبران "حزب دموکرات" از او خواستند تا استعفا دهد، البته ريد بعدا از "اوباما" و رهبران آفريقايي-آمريکايي عذرخواهي کرد.


رهبر اکثريت سنا چه رابطه‌اي با "جورج سوروس" دارد؟

به گزارش پوليتيکو، هري‌ريد رابطه نزديکي با جورج سوروس دارد، با وجود اينکه ريد از پيشينه فساد جورج سوروس، موسسه "بنياد باز آمريکا" خبر داشت، زماني که  در سال 2005 رهبر حداقل سنا شد 220 هزار دلار از سوروس و اعضاي خانواده او دريافت کرد.


حمايت‌هاي بي چون و چراي هري‌ريد از رژيم صهيونيستي


او در سال 2011، در "مجمع سازمان حمايت از رژيم صهيونيستي" معروف "آيپک"،اذعان کرد که آمريکا متعهد به امنيت و ثبات اسراييل است. او در قسمتي از سخنراني خود مي‌گويد، ما امسال در سايه تولد اسرائيل گرد هم جمع شده‌ايم تا صداي شما شنيده شود. تلاش بي‌وقفه شما، شما را به نيرويي بي‌مانند نه تنها در اين کشور، بلکه در تمام دنيا تبديل کرده است. من از اينکه امروز در مقابل شما ايستاده‌ام بسيار خوشجال هستم و با افتخار مي‌گويم که هميشه در کنار اسراييل خواهم بود.

به گزارش وب‌سايت radioislam، وقتي که هري ريد در سال 1986، نامزد سنا شد،‌ PAC‌هاي طرفدار اسراييل 155.590 دلار دريافت کرد.


برچسب ها: هری رید ، سنا ، فساد ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.