سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اربعین حسینی در رادیو قرآن

پس از گذشت چهل روز از سوگ حسینی رادیو قرآن در اربعين سید و سالار شهدا با برنامه‌هاي متنوعی به تبیین پیام های حادثه کربلا و اهمیت رسالت کاروان اسرای نینوا می پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛ این شبکه رادیویی در قالب 21برنامه اربعین حسینی را به سوگ می نشیند که این برنامه ها درقالب ادعیه, مباحث کارشناسی,ویژه برنامه و گزارش تدارک دیده شده است.
چهارشنبه و پنجشنبه ساعت 6:40 صبح برنامه "صفحه تقویم " با نگاهی به تاریخ قمری به بیان وقایع این روزها با توجه به اربعین حسینی می پردازد همچنین در برنامه اشاره با رویکرد سخنرانی چهارشنبه 13 دی ماه  آیت الله خاتمی درس هایی از کاروان کربلا را بیان می کند و حجت الاسلام رفیعی نیز پنجشنبه 14 دی ماه به بخش هایی از کرامات امام حسین (ع) اشاره می کند.
همچنین برنامه صبحگاهی "مهرتابان" نیز که این هفته با موضوع "رضایت" تقدیم شنوندگان  شده است در روز چهارشنبه  به بررسی مقام رضایت  در رفتار و کردار و نوع برخورد کاروان اسرای کربلا می پردازد در این برنامه برنامه شنوندگان ساعت 7:07 "زیارت  وارث" را می شنوند و پس از آن در بخش یاد امام و شهدا در ارتباط زنده تلفنی  مخاطبان از حال و هوای کربلای معلی  در آستانه اربعین حسینی  مطلع می شوند.
در برنامه "مهرتابان" روز چهارشنبه 13 دی ماه برای نخستین بار تلاوت سوره های قمر و رحمن با صدای عبدالباسط از رادیو قرآن پخش می شود.
برنامه "اشاره" با موضوع سخنرانی کاری از گروه مناسبت های ویژه است که ساعت 14:30 به سردبیری و تهیه کنندگی فاطمه کاشانی وحید از رادیو قرآن پخش می شود.
در شب اربعین چهارشنبه 13 دی ماه به همت گروه مناسبت های ویژه , برنامه "دیدار یار" برروی آنتن می رود که حجت الاسلام سیدمحمود روحانی  در این ویژه برنامه  به تشریح مصائب اهل بیت (علیهم السلام) از عاشورا تا روز اربعین می پردازد.
شرح فرازهایی از زیارت اربعین, نگاهی به آیات الهی که به اهل بیت (علیهم السلام)به ویژه امام حسین (ع) اشاره دارد,آشنایی با سیره اهل بیت(ع), گزارش مردمی, و  ارتباط با مشهد مقدس از بخش های مختلف ویژه برنامه "دیدار یار" است.
"دیدار یار" به سردبیری و تهیه کنندگی فاطمه کاشانی وحید  وگویندگی رضا کاشفی ساعت20:05 به مدت 45 دقیقه از رادیو قرآن پخش می شود.
برنامه « اشراق » سه شنبه و چهارشنبه از ساعت 21:05 به مدت 50 دقیقه به بحث اربعین حسینی و وقايع و حوادث پس از واقعه‌ي عاشورا، مسير حركت كاروان اهل بيت امام حسين (ع)، حركت كاروان از كوفه به دمشق و تأثيرات حضور اهل بيت (ع) در شهرهاي مختلف, تفاوت فرهنگی و دیدگاه مردم بصره و کوفه نسبت به اهل بیت(ع)  می پردازد.
«اشراق» کاری از گروه  قرآن و اندیشه است که سید محمدرضا میری سردبیری و تهیه کنندگی و  "مرتضی میقانی" , اجرای کارشناسی آن را برعهده دارند و محمدجواد علیمردانی به عنوان کارشناس شنوندگان رادیو قرآن را همراهی می کند.
 
 همچنین چهارشنبه 13 دی ماه به مدت 45 دقیقه زیارت جامعه کبیره از رادیو قرآن پخش می شود که علاقمندان می توانند ساعت 23:05 این زیارت را زمزمه کنند.
برنامه "بشری" نیزاز 12 تا 16 دی ماه با محوریت آیات جهادی و فرازهای تلاوت شده امام حسین(ع) در منازل حرکت به کربلا و آیات مربوط به اهل بیت(علیهم السلام) ساعت 18:05 از رادیو قرآن پخش می شود.
برنامه « بهشت زندگی» پنجشنبه 14 دی ماه  از ساعت 6صبح با محوریت نقش حضرت زینب(س) در حفظ  آثار قیام امام حسین(ع) پخش می شود.
« بهشت زندگی»کاری از گروه مناسبت های ویژه است  که از ساعت 4 تا 10صبح  به سردبیری  فاطمه گنجی و تهیه کنندگی فاطمه دشتی  برروی آنتن شبکه رادیوی قرآن می رود.
پس از این برنامه نیز «بهشت نور » از ساعت 10 تا 14 با موضوع  چگونگی  نهادینه کردن ارزش های قیام حسینی برروی آنتن شبکه می رود ودر بخش ادعیه ؛ زیارت امام حسین(ع) پخش می شود  و حجت  الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده نیز در بحث کارشناسی به موضوع پاسداشت  ارزش های عاشورا می پردازد.
«بهشت نور» را گروه قرآن و آموزش  به سردبیری  و تهیه کنندگی فاطمه سالمی  تقدیم  شنودگان رادیو قرآن می کند.
برنامه «بهشت  قرآن »نیز که به سردبیری امیر عشقی و تهیه کنندگی سعیده دشتی  ساعت 14 تا 18 پنجشنبه پخش می شود نیز  به آیات جهاد و اهل بیت (ع) می پردازد.
«بهشت  انس  » در شب اربعین به  اهل بیت (ع) و آیات پایانی سوره مبارکه فجر با توجه به "نفس مطمئنه" می پردازد که محوریت بحث ارتباط تلفنی با محمد حسن فوادیان از اساتید دانشگاه تهران است ,حدیث کسا در این برنامه پخش می شود و پس از آن  با کارشناسی "الیاس کلانتری" از اساتید دانشگاه  علوم قرآنی  درباره شرح قرآنی  زیارت اربعین پرداخته می شود.
موضوع نماز بخش دیگر برنامه است  که بیانات مرحوم مهندسی در این خصوص پخش می شود و در ادامه اهمیت نماز با توجه به نماز امام حسین(ع) در ظهر عاشورا بیان می شود.
«بهشت  انس  »کاری از گروه قرآن و اندیشه به سردبیری سمیرا قنبری و تهیه کنندگی سید محمدرضا میری  است که با اجرای کارشناسی علیرضا فتحی پور ساعت 18 تا 22 پخش می شود.
گفتني است؛ روز جمعه 15 دی ماه نیز علاوه بر برنامه صفحه تقویم 4 برنامه «بهشت  انتظار  » با محوریت عبرت های عاشورا و انتظار فرج ساعت 6تا 10؛«بهشت  امید  »ساعت 10تا 14با موضوع  ظهور امام زمان(عج) و نگاهی به نقش  ایشان به عنوان منتقم امام حسین(ع)؛ «بهشت تلاوت  » با پخش آیات جهادی از ساعت 14تا 18 و «بهشت معرفت »با بررسی  اربعین و نقش حضرت زینب در آگاهی بخشی پس از حادثه کربلاساعت 18 تا 22 رنگ و بوی اربعین می گیرد./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.