سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر مرکز گسترش فعالیت های قرآنی نهاد رهبری در دانشگاه ها:

برگزاری نشست ویژه فعالان قرآنی در 17 ربیع الاول

مدیر مراکز گسترش فعالیت های قرآنی نهاد رهبری در دانشگاه ها گفت: نشست توجیهی – آموزشی فعالان قرآنی دانشگاه ها در روز میلاد خاتم الانبیا با حضور مربیان قرآن و دبیران کانون های قرآن و عترت دانشگاه ها و در دو روز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار  صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران به نقل از دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد طاهری، مدیر مرکز گسترش فعالیت‌های قرآنی نهادرهبری در دانشگاه‌ها با اعلام این خبر گفت: در ارتباط با ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در دانشگاه‌ها مدیریت نهاد اهتمام جدی دارد که اگر اعضای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و مجموعه وزارت‌های علوم و بهداشت هم پای کار بیایند ما شاهد تحول و رخدادهای خوبی در این زمینه خواهیم بود.
 
به گفته وی، تا شوراهای قرآنی در دانشگاه‌ها تعیین نشود ما موفقیتی در زمینه رشد فعالیت‌های قرآنی نخواهیم داشت.
 
 برگزاری بیش از 400 جلسه تفسیر قران در دانشگاه‌ها
 
مدیر مرکز گسترش فعالیت‌های قرآنی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: در حال حاضر بیش از 400 جلسه تفسیر قران در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها برپاست اما قانع نیستیم و امیدواریم هر دانشگاه چندین جلسه متفاوت و سلیقه‌ای جذاب در تفسیر و حفظ قرآن برای ذوق‌های مختلف داشته باشد.
 
 برگزاری بیش از 100 کرسی تلاوت در دانشگاه‌ها از ابتدای امسال
 
حجت الاسلام طاهری خاطرنشان کرد: ما روی سه برنامه که عبارتند از برگزاری جلسات تفسیر و آموزش قرآن به شکل‌های مختلف، حفظ قران کریم و حفظ موضوعی قرآن کریم در دانشگاه‌ها و سوم برگزاری کرسی‌های تلاوت؛ که از آغاز امسال بیش از 100 کرسی همراه با جلسات تفسیر در دانشگاه‌ها داشته‌ایم، تاکید داریم.
 
مدیر مرکز گسترش فعالیت‌های قرآنی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: در بهمن ماه تعدادی از این کرسی‌های تلاوت با همکاری شبکه معارف و قرآن سیما از رسانه ملی پخش خواهد شد.
 
 برگزاری کرسی‌های تلاوت در دانشگاه با حضور قاریان مصری در بهمن ماه
 
حجت الاسلام طاهری یادآور شد: با توجه به اینکه اداره اوقاف بنا دارد از قاریان مصری در میلاد خاتم الانبیا دعوت کند، چندین جلسه کرسی تلاوت قران در دانشگاه‌ها باحضور برخی از قاریان مصری برگزار می‌شود.
 
وی تاکید کرد: ما در این مرکز محصولاتی تولید کردیم که حاوی کلیپ‌ها، پاور پوینت‌ها، تصویرها و چهره‌ها، تابلو عبارت‌های قرآنی است که آنها را به صورت فایل باز در دو سی دی در اختیار کانون‌های قرآن و عترت دفاتر نهاد رهبری گذاشته‌ایم.
 
حجت الاسلام طاهری اضافه کرد: تا پایان امسال محصولات قرآنی دیگری به دفاتر می‌فرستیم زیرا رسالت ما تولید است؛ بناداریم کتابچه‌ها و جزواتی که آیات قرآن متناسب با رشته‌های دانشگاهی دارند را طراحی کنیم تا هم برای حفظ دانشجویان مورد استفاده قرار گیرد و هم استادان این آیات را در کلاس‌ها قبل از شروع درس بخوانند.
 
مدیر مرکز گسترش فعالیت‌های قرآنی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به راه‌اندازی شوراهای قرآنی در دانشگاه‌ها، گفت: کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها مورد کم‌لطفی و کم‌مهری قرار گرفته است.
 
وی در پایان افزود: بر همین اساس در راستای توجه به کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌، همایشی به میزبانی نهاد نمایندگی ولی فقیه دانشگاه‌ها در بهمن‌ماه سال‌جاری در استان‌های تهران یا قم با حضور جمعی از اعضای کانون‌های قرآنی دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد./ع2

برچسب ها: دانشگاه ، نهاد ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.