سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

یک چهارم پایگاه های فعال امدادی کشور از اصفهان است

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: یک چهارم پایگاه‌های فعال امدادی کشور در اصفهان مستقراست.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان حیدرعلی خانبازی در نشست خبری اظهار داشت: متوسط زمان رسیدن امدادگران برسرسوانح و حوادث 12 دقیقه است که در بیشتر مواقع کمتر از این مدت می شود و به 4 دقیقه و 59 ثانیه می‌رسد.
وی پرحادثه‌ترین محورهای استان اصفهان در کمربندی خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، شهرضا، کوهپایه و مسیر فلاورجان(اتوبان ذوب آهن) ذکرکرد و ادامه داد: در حال حاضر 25 پایگاه امدادی در سطح استان اصفهان داریم که مجهز به آمبولانس، خودرو کمکی و دستگاه نجات هستند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان از وجود 43 آمبولانس، 24 خودروکمک‌دار و 3 دستگاه نجات خبر داد و بیان داشت: در صورت واگذاری قطعه زمینی ما بین مسیر شاهین‌شهر به سمت پلیس‌راه برای ساخت آشیانه و استقرار بالگرد امداد هوایی را فعال می‌سازیم.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر هر کجا نیاز به امداد هوایی باشد از بالگرد استان‌های دیگر استفاده می‌شود و تصریح کرد: در شش ماه اول امسال یک هزار و 212 عملیات امداد و نجات انجام شده است که 80 درصد این آمار را حوادث جاده‌ایی و 4 و نیم درصد را حوادث کوهستانی در برگرفته است.
خانبازی بیشترین حوادث گزارش شده به مرکز EOC را واژگونی خودرو اعلام و اضافه کرد: در نیمه اول سال جاری بیش از 4 هزار واژگونی خودرو، 37 درصد برخورد ماشین گزارش شده که انحراف و نقص فنی در رتبه‌های دیگر آن قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در صورتی که هر فردی با اصول اولیه امداد و نجات آشنا باشد و یک کیف امدادی را از ملزومات در خودرو خود جای دهند، در مواقع حادثه کمترین تلفات را شاهد خواهیم بود و گفت: در صورت مشاهده هر گونه حادثه با شماره تلفن‌های 147 و 6505070 تماس گرفته شود که در کمترین زمان ممکن امدادگران خود را بر سر حادثه برسانند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان افزود: با توجه به حجم بالای ترافیک در میادین اصلی شهر در زمان بروز حوادث از توان 5 موتور آمبولانس امدادی جمعیت استفاده می‌کنیم.
خانبازی بیان داشت: در زمان حاضر دوره آموزشی 200 ساعت ایثار مخصوص 30 نفر از کارکنان منتخب جمعیت در حال برگزاری است.
برچسب ها: اصفهان ، نشست ، خبری ، هلال ، احمر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.