به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، عظمایی ادامه داد: در طول هشت سال گذشته اعزام هیات های تجاری فرش دستباف در قالب چارچوبهای مشورتی یکطرفه بوده و بر اساس تعیین متولی فرش انجام می گرفت، لیکن برابر تصمیمات جدید مقرر شد تاجران، تولید کنندگان و طراحانی که مایل به حضور جهت بازاریابی قالی در کشورهای مورد نظر باشند، پیشنهاد اعزام را راسا ارایه نمایند.
وی افزود: برای نخستین بار اعزام هیات های تجاری و بازاریابی فرش دستباف متناسب با پیشنهاد جامعه فرش انجام می گیرد.
عظمایی افزود: برای تخصصی تر کردن بحث ها و اقدامات بازاریابی مقرر گردید تیم های اعزامی از طرف مرکز ملی فرش ایران در قالب گروه های سه نفره شامل تولید کنندگان، طراحان و صادر کنندگان به کشورهای تعیین شده اعزام گردند.
همچنین علی سلیمانی، رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز اظهار داشت: 50 درصد هزینه های پیش بینی شده هیات های تجاری راسا از طرف مرکز ملی فرش پرداخت می گردد و در صورتی که هر کدام از گروه ها بتوانند گزارش جامع از کشور هدف در خصوص سلیقه قالی ارایه دهند کل هزینه های پیش بینی شده پرداخت خواهد شد./ب