سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

تاکید بر رسیدن ایران به رتبه چهارم علمی جهان در 2018

بر اساس برنامه ، ایران در 2018 باید به رتبه چهارم علمی جهان برسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و درمان در اختتامیه نخستین جشنواره تحقیقات طبری در ساری با بیان اینکه ایران هم اکنون در منطقه خاورمیانه رتبه نخست تولید علم را دارد گفت : شتاب تولید علم در کشور بسیار بالاست و دانشگاه های علوم پزشکی کشور پرچم دار تولید علم هستند.

قانعی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه 5 دانشگاه علوم پزشکی کشور باید در رتبه بالای جهانی قرار بگیرند افزود : با وجود اینکه 2 سال از اجرای برنامه پنجم توسعه می گذرد ، 6 دانشگاه کشور به رتبه های بالای جهانی رسیدند.

وی تعداد دانشمندان پزشکی برتر جهان از ایران تا سال 2011 را 3 نفر اعلام و تصریح کرد : این تعداد در سال 2012 به 9 دانشمند پزشکی رسید.

معاون وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه برخی از کشورها از جمله کانادا برای خشنودی دشمنان ایران چاپ مقالات ایرانیان در مجلات این کشور را ممنوع کردند یادآور شد : برای پاسخ به این توطعه دشمنان از سال 87 تعداد مجلات ایران را به 100 مجله رساندیم.

قانعی با اشاره به اینکه گردش مالی دلروئی ایران 4 هزار و 200 میلیارد تومان است گفت : 95 درصد داروها به دو سوم این اعتبار نیاز دارد و یک سوم دیگر برای 5 درصد داروها هزینه می شود.

وی طرح های تحقیقاتی را که خروجی آن تولید محصول یا فناوری باشد را با حمایت وزارت بهداشت دانست و تصریح کرد :ایران به 7 هزار محصول و 7 هزار فناوری در عرصه پزشکی نیاز دارد که از 14 هزار هیئت علمی پزشکی کشور هر هیئت باید یک پژوهش را عهده دار شوند.

استاندار مازندران نیز با بیان اینکه پیشرفت علمی جمهوری اسلامی ایران چشم دنیا را خیره کرده گفت : البته نباید با این رشد علمی بر خود غره شویم و از حرکت بایستیم.

طاهائی با اشاره به توسعه کشور چین در اندک زمان ممکن و رساندن خود به رتبه برتر جهان در تولید علم افزود : این رشد به دلیل جمعیت چین نبود بلکه به خاطر اراده این کشور بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در یک سال گذشته با رشد دو برابر تولید مقالات علمی و پژوهشی به رتبه 8 کشور رسید گفت : توجه به طرح های تحقیقاتی حوادث ، اعتیاد ، سرطان ، کلیوی ، دیابت ، چاقی و مضرات استفاده از سموم کشاورزی از برنامه های دانشگاه مازندران است.

ناصحی افزود : این پژوهش ها در درجه اول برای حل مشکل استانهای شمالی و بعد برای حل مشکل کشور است.

در این جشنواره دانشگاه های علوم پزشکی مازندران ، گیلان ، گلستان ، سمنان ، آزمایشگاه جامع قطب شمال ، پارک علم و فناوری مازندران و دانشگاه های علوم پزشکی بابل و شاهرود حضور داشتند.

برچسب ها: چهارم ، علمی ، جهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.