سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

کاشان میزبان سوگواره هنر در ساحت عاشورا

مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان این سازمان گفت: در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی برای دوازدهمین سال پیاپی، سوگواره هنر در ساحت عاشورا به میزبانی فرهنگسرای مهر برگزار ¬شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان مهدی نادعلی، هدف از برگزاری این سوگواره را ترویج و نشر فرهنگ عاشورا در میان هنرمندان، معرفی و تبیین ابعاد بیداری گرایانه قیام حسینی و همچنین ایجاد فضای معنوی و روحانی عنوان کرد و افزود: همه ساله در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی(ع) سوگواره هنر در ساحت عاشورا نیز ویژه خانواده ها در فرهنگسرای مهر اجرا می شود.

وی، اجرای برنامه گل­های بوستان حسینی ویژه مقطع کودک و نوجوان را یکی از بخش­های این سوگواره هنری ذکر کرد و گفت: به منظور آشنائی و الگوپذیری از شخصیت­های مذهبی و اشاعه فرهنگ حسینی در میان این قشر سوگواره هنری برگزار می­شود.

به گفته وی، در این برنامه سعی شده به بهانه روایت رویداد عظیم حماسه عاشورا و نهضت حسینی با اجرای برنامه­های متنوع و با زبانی ساده، کودکان بتوانند واقعیت­های این رویداد را درک کنند.

مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی، اجرای نمایش مجلس شمرکشی، نوای عاشورایی، اجرای تعذیه، مدیحه­سرایی وشعر­خوانی را از دیگر برنامه های دوازدهمین سوگواره هنر در ساحت عاشورا ذکر کرد.

وی اظهار داشت: در حاشیه برگزاری این سوگواره، نمایشگاه عکسی از هنرمندانی که آئین­های ملی و مذهبی را به قاب تصویر کشیده اند در فرهنگسرای مهر بر پا شده است که آئین­های عزاداری و سوگواری در نقاط مختلف منطقه کاشان، آران و بیدگل، نوش­آباد و مشهد ارهال را پوشش داده است.

گفتنی است: دوازدهمین سوگواره هنر در ساحت عاشورا به منظور تمرکز و توجه بیشتر به آموزه­های واقعه عاشورا، پیام­ها، درس­ها و عبرت­های این واقعه سه­شنبه 12 دی ماه در فرهنگسرای مهر برگزار ­شد. /ع

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، سوگواره ، هنر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.