سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

صرفه جویی 500 هزار یورویی در فولاد مبارکه اصفهان با بومی سازي مندریل واحد تکمیل نورد گرم

اجراي پیشرفته ترین فناوري هاي روز دنیا در بومی سازي و ساخت مندریل واحد تکمیل نورد گرم فولادمبارکه اصفهان، بار دیگر نویدبخش خودکفایی صنعت کشور شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان مدیر عامل فولاد مبارکه با بيان اين مطلب گفت: کار طراحی، پژوهش و عملیات ساخت مندریل واحد تکمیل نورد گرم فولاد مبارکه از سه سال پیش باهمکاري متخصصان این شرکت و شرکت صنعت منصور در اصفهان آغاز شد.

محمد مسعود سمیعی نژاد افزود: هزینه خرید خارجی این قطعه 35 میلیارد ریال بود که با بومی سازي آن، 500 هزار یورو صرفه جویی براي این شرکت به ارمغان آورد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان افزود: مندریل واحد تکمیل نوردگرم شامل 182 قطعه راهبردی است که مطابق با آخرین فناوری روز دنیا تولید و برروي این تجهیز نصب شده است.

وی کار مندریل را دوباره پیچی کلاف هاي گرم در واحد تکمیل نورد گرم عنوان و اظهار کرد: این تجهیزبا 18 تن وزن و شش متر طول یکی از تجهیزات راهبردی وحساس فولاد مبارکه است که جزو قطعات تحریمی است.

سمیعی نژاد تصریح کرد: براي طراحی، پژوهش و عملیات ساخت این تجهیز جمعاً 38 هزار نفر ساعت زمان صرف شده است.

بنا براين گزارش: مسعود پرتو، نایب رییس هیئت مدیره شرکت صنعت منصور، پیمانکار ساخت مندریل نورد ناحیه نوردگرم فولادمبارکه گفت: ساخت این قطعه سنگین و پیشرفته از بهمن ماه سال 1388 براساس قرارداد بسته شده بین شرکت صنعت منصور و فولادمبارکه در دستور کار قرار گرفت.
 فناوری ساخت این محصول خاص در اختیار کشورهایی از جمله آلمان آمریکا و ایتالیا است که با پیگیري هایی کارشناسان این شرکت توانستیم بومی سازي این قطعه پیشرفته را به منصه ظهور برسانیم.

وي با اشاره به فناوری خاص سوراخکاري مندریل افزود: براي ماشینکاري قطعات مرکزي مندریل از ماشین ها و ابزارهاي خاص استفاده شده تا بتوانیم تولید شافت اصلی و سوراخکاري عمیق روي فولادهاي خاص مندریل را انجام دهیم. در حال حاضر با اقداماتی که صورت گرفته این شرکت قادر است سوراخهاي از 10 تا 350 میلیمتر را به طول 10 متر در فولادهاي خاص انجام دهد. در این مندریل براي ساخت دنده و قطعات سطح شیب دار برنجی از فناوری ساخت فورج استفاده شده و براي ساخت سگمنت نیز از فناوری آبکاري القایی براي سخت کاري سطحی استفاده شده است ./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.