سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

طرح جامع امامزاده سلطان ابراهیم سمیرم در اجرا است

طرح جامع امام زاده سلطان ابراهیم سمیرم از طرح های ملی اداره اوقاف و امور خیریه در حال اجرا است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارن اصفهان در سمیرم، امامزاده سلطان ابراهیم سمیرم را نگین شهرستان دانست و گفت: طرح جامع سلطان ابراهیم(ع) سمیرم که از طرح های ملی مصوب اداره اوقاف و امور خیریه است دارای 34برنامه اجرائی است.
وی افزود: صحن و رواق، دارالقرآن، حوزه علمیه، پارکینگ، زائرسرا گلدسته، ایوان، تربت خانه، فضای سبز، مسجد، خانه عالم، وضو خانه،دفتر هیئت امنا، اتاق مشاوره، منزل خادم، دفتر پاسخگوئی به مسائل شرعی،کتابخانه، ضریح،زائرسرا، مجموعه بهداشتی و... از جمله برنامه های اجرائی طرح جامع این امامزاده است.
علی مبشّری اظهار کرد: اعتبارات اجرائی این طرح از محل نذور مردمی و نیز گرفتن وام از صندوق قرض الحسنه راسخون است.
وی از شروع آواربرداری ساختمان های اطراف از آذرماه خبر داد و گفت: علت اینکه از ابتدای آذرماه شروع به آوار برداری نموده ایم حضور کمتر زائر و مسافر در این امامزاده، استفاده از طرفیت های وسایل نقلیه ادارات و نیز کاهش گرد و خاک ناشی از آواربرداری به دلیل سردی و بارش در این فصل بوده است.
مبشّری تصریح کرد: این طرح در مرحله اول شامل آزاد سازی محوطه می باشد که در سه مرحله کوه برداری، اواربرداری و آزادسازی محوطه انجام می شود.
وی از پیگیری جلسات مداوم با هیئت امنای حسینیه علی اکبر و کشاورزان بالادست امامزاده برای خرید و آزادسازی محوطه اطراف امامزاده سلطان ابراهیم خبر داد و افزود: به منظور آزادسازی منطقه یک ساختمان 3طبقه در محوطه امامزاده با هزینه 500 میلیون ریال خریداری شده که امسال برای آواربرداری آن اقدام می شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم از امامزاده سلطان ابراهیم با عنوان امامزاده شاخص شهرستان سمیرم یاد کرد و گفت: فضل الله داودی از اعضاء فعّال هیئت امنای این امامزاده برای ساخت مجموعه بهداشتی 300 میلیون ریال به این امامزاده کمک کرد.

علی مبشّری خاطرنشان کرد: امامزاده ابراهیم مشهور به سلطان ابراهیم از بزرگان سادات حسینی در قرن سوم هجری قمری و از نخستین مهاجران این خاندان به اصفهان می باشد که نسبت ایشان با 4 واسطه به امام زین العابدین (ع) برمی گردد.
شهرستان سمیرم دارای 23اماکن مذهبی می باشد که از این تعداد 9امامزاده دارای درآمد، 2مورد فاقد درآمد ، 5قدمگاه و 5 مقبره فاقد درآمد است.
برچسب ها: اصفهان ، سمیرم ، طرح ، جامع ، امامزاده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.