سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

تقويت بخش تعاون موجب توليد ثروت و حل مشكل اشتغال كشور می شود

مدير كل تعاون كار و رفاه اجتماعي خراسان رضوی گفت: توسعه و تقويت بخش تعاون مي تواند موجب توليد ثروت شده و مشكلات اشتغال كشور را تا حدود زيادي مرتفع كند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، علي اكبر لبافي درجلسه هم انديشي و تبادل نظر با جمعي از  مديران عامل اتحاديه ها و شركتهاي تعاوني خراسان رضوی در مشهد با بیان این مطلب گفت: وضعيت فعلي بخش تعاون در استان با آنچه كه مورد انتظار است فاصله دارد

وي ادامه داد : تبيين جايگاه تعاون و كاهش تصدي گري دولت از جمله سرفصلهايي است كه آن را با جديت دنبال مي كنيم و اعتقاد داريم واگذاري امور به بخش خصوصي مي تواند تحول زیادی در حوزه اقتصاد ایجاد نموده و زمينه هاي رفاه اجتماعي را براي آحاد جامعه فراهم آورد .
 مدير كل تعاون كار و رفاه اجتماعي استان در همين رابطه خاطر نشان كرد : از ابتداي سال جاري تا پايان آذر ماه  تعداد 1530 درخواست تشكيل تعاوني در سامانه الكترونيكي مربوطه به ثبت رسيده و براي تعداد 755 تعاوني و 5 اتحاديه مجوز ثبت صادر شده است كه اين رقم با رشدي معادل 24 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل و برابر با 156 درصد تعهد ابلاغي براي استان در اين زمينه است.
 لبافي افزود: در نه ماهه سال جاري 623 تعاوني و 4 اتحاديه در استان تشكيل شده كه قريب به 100درصد تعهد استان در اين زمينه محقق شده و خراسان رضوي به لحاظ  تعداد تشكيل تعاوني ها رتبه اول را بين استانهاي كشور در سال جاري دارااست.  
لبافي افزود : در سال جاري تعداد 23 اتحاديه در سطح كشور تشكيل شده كه خراسان رضوي با تعداد 4 اتحاديه رتبه اول را در كشور دارا است همچنين در حال حاضر 5/ 7 درصد از كل تعاونيهاي موجود در كشو ردر خراسان رضوي تشكيل شده كه در اين زمينه نيز بيشترين تعداد پس از تهران متعلق به استان ماست . 
 در پايان اين نشست مواردي به تصويب حاضران رسيد كه از آن جمله مي توان به لزوم نظارت اتحاديه ها بر عملكرد تعاونيهاي زير مجموعه , تاكيد بر تشكيل  اتاق فكر , كميته داوري به منظور حل و فصل اختلافات تعاونيها , تشكيل هيئت بازرسي در هر اتحاديه به منظور انجام بازرسي هاي مستمر و زمانبندي شده  از تعاونيهاي زير مجموعه و ارائه سرفصلههاي آموزشي به تعاونيها توسط واحد آموزش اداره كل تعاون كار و رفاه اجتماعي استان اشاره كرد./ب
برچسب ها: تقویت ، تعاون ، تولید ، ثروت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.