سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

باید از ظرفیت تعاون در حوزه صنعت، معدن،کشاورزی و خدمات استفاده شود

استاندار خراسان‌رضوی خواستار استفاده از ظرفیت تعاون در حوزه صنعت، معدن،کشاورزی و خدمات شد.

بهگزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،فروزان‌مهر در نشست با فعالان بخش تعاون خراسان‌رضوی با اشاره به جایگاه تعاون در آموزه‌های دینی و تاکیدات مقام معظم رهبری بر ضرورت پویایی این حوزه، اظهار کرد: یکی از بارزترین مصادیقی که به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند، توجه به نقش ویژه و کارآمد تعاون است.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: از آنجا که با ابلاغ اصل 44 قانون اساسی و اصلاح قانون تعاون، بسترهای قانونی لازم برای استفاده مطلوب تر از ظرفیت‌های این بخش در کشور فراهم شده، باید برای تحقق آن بیش از گذشته تلاش کنیم.

فروزان‌مهر تاکید کرد: براساس تکالیف قانونی، باید سهم تعاون در اقتصاد، تا پایان این برنامه به 25درصد برسد که منجر به ارتقای سهم تعاون از تولید ناخالص ملی به میزان قابل توجهی خواهد شد.

وی با بیان اینکه دهه چهارم انقلاب دهه پیشرفت و عدالت است، تصریح کرد: تعاونی‌ها زمینه‌ساز گسترش عدالت‌ در جامعه هستند و فرصت‌های برابر کسب و کار را برای قشرهای مختلف جامعه فراهم می‌کنند.

استاندار خراسان‌رضوی از انسان محوری به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حوزه تعاون یاد کرد و گفت: ایجاد تعاونی‌ها و استفاده از ظرفیت آنها، از انباشتگی ثروت در قشرهای خاصی از جامعه جلوگیری می‌کند.

فروزان‌مهر افزود: افراد از طریق تجمیع سرمایه‌ها و خرید سهام، مبادرت به تشکیل تعاونی نموده و طرح‌های بزرگی را به مرحله اجرا در می‌آورند.

استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه تعاون یک مفهوم شرقی است، تاکید کرد: استفاده از ظرفیت‌های بخش تعاون و ساماندهی آن، نیازمند یک تفکر سیستمی است.

فروزان‌مهر تاکید کرد: از آنجا که اقتصاد کشور ما به بخش تعاونی، خصوصی و دولتی تقسیم می‌شود و براساس قانون برنامه پنجم توسعه، سهم تعاونی‌ها در بازار پولی کشور باید به 15درصد برسد، برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های این بخش در راستای شکوفایی و توسعه اقتصاد منطقه ای، باید در دستور کار قرار گیرد./ب

برچسب ها: استفاده ، ظرفیت ، تعاون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.