سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران/

راهیابی «خط خون» و«نقل سرخ» به جشنواره سراسری تئاتر«ما رأیت الا جمیلا»

هنرمندان تئاتر مازندران با دو نمایش «خط خون» از بهشهر و «نقل سرخ» از آمل به نخستین جشنواره سراسری تئاتر «ما رأیت الا جمیلا» راه یافتند.

مدیر حوزه هنری مازندران درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت:پس از بازبینی نمایش های شرکت کننده درنخستین جشنواره سراسری تئاتر«ما رایت الا جمیلا»،۸ نمایش به صورت قطعی و ۴ نمایش به صورت مشروط در این جشنواره پذیرفته شدند که دو نمایش استان مازندران جزو آثار قطعی مرحله نهایی جشنواره معرفی شدند.

خدابخشی افزود: نمایش های«خط خون»نوشته فرهاد ارشاد و به کارگردانی وحید کبیری از بهشهر و«نقل سرخ» نوشته آرش عباسی و به کارگردانی اکبر قهرمانی از آمل،از میان۳۰۱ اثر ارسالی از ۲۹ استان شامل ۱۸۹ نمایشنامه در بخش صحنه ای و ۱۱۲ متن در بخش نمایشنامه نویسی، نظر مثبت هیأت انتخاب جشنواره را جلب کرده و موفق به راهیابی به مرحله نهایی این جشنواره سراسری شدند..

نخستین جشنواره سراسری تئاتر«ما رایت الا جمیلا» با هدف معرفی سیره و شخصیت حضرت زینب کبری (س)،تولید و ارئه هنر فاخر مبتنی بر آموزه های عاشورا پیرامون کلام نورانی حضرت زینب کبری(س)،تبیین ارزش های دینی،مفاهیم و موضاعات فرهنگی،اجتماعی و تاریخی از منظر زیبایی شناسی از ۱۲ تا ۱۵ بهمن امسال در استان قزوین برگزار می شود . /ع

برچسب ها: جشنواره ، سراسری ، تئاتر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.