سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور؛

مرگ سالانه 4 هزار نفر در کشور بر اثر مصرف مواد مخدر

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: سالانه حدود چهار هزار نفر و روزانه نیز 11.5 نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در سطح کشور جان خود را از دست می دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ، دین پرست، در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان با اشاره به اینکه 230 میلیون معتاد در جهان وجود دارد، گفت: سالانه 200 هزار نفر معتاد در سطح جهان جان خود را از دست می دهند.
وی با اشاره به اجرای طرح جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد برای دومین سال پیاپی افزود: سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد، راهبردهای اجرایی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری کشور است.
دین پرست با اشاره به تشکیل کارگروه راهبردی تخصصی برای ارزیابی و پایش اثربخشی برنامه های سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد خبر داد.
وی اجرای ماده 15 را مقدم بر ماده 16 دانست و گفت: ماده 15 مربوط به ایجاد مراکز درمانی برای معتادان بطور داوطلبانه است و ماده 16 مربوط به ایجاد مراکز درمانی برای معتادان فاقد گواهی درمان است.
معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر به آموزش های فنی و حرفه ای برای معتادان بهبودیافته در سطح کشور اشاره کرد و افزود: معتادانی که خانواده‌های آن‌ها تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند می توانند از تسهیلات اشتغالزای استفاده کنند.
وی از افزایش اعتبارات فرهنگی در بحث پیشگیری از اعتیاد خبر داد و اضافه کرد:در حوزه فرهنگی 100 درصد افزایش اعتبار و در حوزه درمان نیز 87 درصد اعتبارات افزایش داشته است./ع
برچسب ها: معتاد ، مرگ ، گواهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.