سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

زنجان یكی از قطب های هنر خوشنویسی در كشور

استان زنجان یكی از قطب های هنر خوشنویسی در كشور به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان عضو شورای انجمن خوشنویسان استان زنجان در مراسم سوگواری سراسری عاشورایی شعركودك بابیان این مطلب گفت:برگزاری همایش كتابت موجب رشد و شكوفایی استعدادهای خوشنویسی می شود.

آل‌یاسین افزود:كتابت زیارت ناحیه مقدسه گام مهمی در ترویج خوشنویسی به شمار میرود كه با تداوم آن هنر خوشنویسی رونق پیدا می‏كند.

وی وضعیت خوشنویسی در استان زنجان را بسیار خوب توصیف کرد وادامه داد: هم اكنون خوشنویسان و هنرجویان كم نظیری در استان مشغول به خطاطی هستند كه در سطح ملی مطرح هستند.

عضو شورای انجمن خوشنویسان استان زنجان با اشاره به استعدادهای بالقوه در زمینه خوشنویسی استان زنجان تاكید وتصریح كرد: استان زنجان از ظرفیت بالایی در توسعه هنر خوشنویسی برخوردار است.رئیس انجمن خوشنویسان استان زنجان نیز كتابت را موجب سهیم شدن خوشنویسان در سوگواری امام حسین(ع) خواند.

محمدی گفت: همكاری هنرمندان در این چنین برنامه هایی عزاداری با زبان هنر است.

وی با اشاره به اینكه در این كتابت خوشنویسانی از تكاب، بیجار، تاكستان، قزوین و شهرستان های تابعه استان زنجان حضور داشتند ادامه داد: تلفیق قومیت های مختلف در این برنامه ها موجب توسعه هنر خوشنویسی می شود.

رییس انجمن خوشنویسان استان زنجان با بیان اینكه برگزاری كارگاه یكی از رسالت های هنر خوشنویسی است، خاطرنشان کرد: شیخ احمد سهروردی، ابوالمعانی عزالدین،عثمان بن ابوبكر و عبدالجبار زنجانی، محمد ولی كیمیا قلم و ابراهیم زرین قلم از مفاخر مطرح زنجانی به شمار می روند./ع

برچسب ها: هنر ، خوش ، نویسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.