سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يافته‌هايي درخصوص درمان هپاتيت B‌ مزمن

هپاتيت B مزمن احتياجي به درمان‌هاي تركيبي ندارد.

به گزارش  گروه علمي پزشكي  باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، به نقل از نشريه گوارش، گروهي از  محققان با انجام بررسي‌هاي خود به صورت تصادفي ميان 379 بيمار مبتلا به ويروس HBV‌ درمان نشده از قبل و استفاده از داروي انتكاوير در 182 نفر از آنها و نيز استفاده از هردو داروي انتكاوير و تنوفووير به صورت تركيبي در 197 نفر از آنها نشان دادند كه استفاده از درمان تركيب به وسيله اين داروهاي قوي ضرورتي ندارد.

براساس اين گزارش محققان با مشاهدات خود افزودند بهره‌گيري از هريك از اين داروهاي ضد ويروسي اونتكاوير و تنوفووير به تنهايي براي درمان عفونت مزمن هپاتيت B   ضمن بي‌خطر بودن، لازم و مؤثر است و اين در حاليست كه درمان‌هاي تركيبي بدون هيچ مزيتي پرهزينه‌تر از روش‌هاي تك درماني نيز مي‌باشد.

به گفته محققان اگرچه واكسيناسيون ميزان شيوع HBV‌ را كاهش داده است اما با توجه به وجود بيش از 350 ناقل اين ويروس در سطح جهان هنوز هم اقدامات جدي‌تر براي پيشگيري از عفونت لازم است.

گفتني است: هپاتيت B‌ ويروسي است كه از طريق تماس با خون و ترشحات بدن افراد مبتلا منتقل مي‌شود كه معمولاً به صورت خودبخود بهبود يافته اما در مواردي اين ويروس در بدن باقي مي‌ماند و تبديل به هپاتيت B‌ مزمن مي‌شود./ع2

برچسب ها: هپاتیت ، مزمن ، ویروس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.