سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کنگره آمريکا ؛

ريشه بحران اقتصادي آمريکا در جنگ افروزي هاي آمريکاست

عضو کنگره آمريکا با انتقاد از جنگ افروزيهاي آمريکا، هزينه هاي جنگي را علت بحران اقتصادي اين کشور توصيف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،‌ يکي از اعضاي مجلس نمايندگان آمريکا در صحن علني کنگره گفت: طرحي که در حال حاضر براي حل مسائل مالي آمريکا مطرح است، به هيچ وجه کار شاخصي نيست. اين طرح فقط پاسخي کوچک به مشکلي بزرگ است و بي ترديد در ماههاي آينده بار ديگر شاهد بروز تقابل مالي خواهيم بود ( اختلاف دولتمردان آمريکايي دربارره پرتگاه مالي). فرايند قانون گذاري در اين زمينه ها در آمريکا ناکارامد است و همين مسئله، در کنار رهبري فاقد مسئوليت پذيري در آمريکا سبب شده است کشور در وضعي قرار بگيرد که در حال حاضر در آن هستيم. بايد بازيهاي سياسي حزبي را کنار بگذاريم و از اين پس با فضاي همکاري دو حزب (جمهوري خواه و دموکرات) حرکت کنيم. بررسي تحولات گذشته نشان مي دهد پرتگاه مالي، نتيجه اقدامات تعمدي کنگره است زيرا بازيهاي سياسي حزبي در کنگره سبب مي شود کشور ما در بحران اقتصادي قرار بگيرد که ساخت  خودش است و نتيجه آن بيکاري شديد و بي سابقه از سال هزار و نهصد و بيست و نه تاکنون است. درواقع، پرتگاه مالي گوياي زخمهايي است که خود ما بر پيکر اقتصاد کشور وارد مي کنيم. هدف از اين بازيها مقابله با کسري بودجه است اما درواقع، طرحهايي که در اين زمينه مطرح مي شود از همان ابتدا اشتباه بوده است. در ده سال گذشته، کسري بودجه کشور به شدت افزايش يافته است. علت اين مسئله نيز هزينه بالاي دو جنگ(عراق و افغانستان) و معافيتهاي عظيم مالياتي است. جنگهاي مذکور نه تنها سبب کشته شدن هزاران آمريکايي شده است بلکه  وضع زندگي هزاران خانواده آمريکايي را براي ابد تغيير داده است. اين هزينه ها بسيار زياد است.
وي در ادامه افزود:« در عين حال، شاهد آن هستيم که اکثريت (حزب جمهوري خواه) خواهان حفظ معافيتهاي مالياتي براي ميليونرها و ميلياردرها است و مواضع آنها در تاکيد بر اين مسئله تغييرناپذير است. همين لجاجت آنها سبب شده است ما حالا در وضعي قرار بگيريم که هستيم. يک هفته پيش ، مجلس نمايندگان به تصويب طرحي براي حل اين مشکل نزديک شده بود اما اکثريت حاضر در مجلس از راي دادن طفره رفت. اين گروه اکثريت (جمهوري خواهان) بجاي استفاده از فرصت تاريخي پيش روي براي مصالحه، به طرح ثانويه روي آورد که به سرعت به طرح ثالث تبديل شد و همه اين طرحها نيز مسکوت ماند و شرايط به صورتي شد که ديگر هيچ زماني براي رايزني درباره راه حل بحران لبه پرتگاه مالي باقي نماند. آنها به ميليونرها و ميلياردرها اولويت داده اند. آنها نه تنها اقتصاد کشور را به خطر انداخته اند بلکه سبب شده اند مجلس نمايندگان در فرايند قانونگذاري قرار بگيرد که به هيچ وجه نظم و قاعده و شفافيت ندارد. اکثريت حاضر در مجلس نمايندگان آمريکا به نوعي عمل کرده که سبب شده است مجلس نمايندگان کارايي نداشته باشد. اين گروه در دو سال گذشته ترکيبي سمي از افراط گرايي و نگرشهاي حزبي تند را به اجرا گذاشته است. نتيجه اين فرايند آن بوده است که مجلس نمايندگان کنوني آمريکا ناکارآمدترين مجلس نمايندگان در تاريخ کشور باشد.
وي گفت: در تابستان سال دو هزار و سه، اکثريت (جمهوري خواه) با به گروگان گرفتن اقتصاد کشور سبب شد اقتصاد کشور به بحران گرفتار شود. اين گروه باعملکردش اين تهديد را بوجود آورد که کشور در شرايطي قرار بگيرد که نتواند بدهي هايش را پرداخت کند. اين رويکرد خطرناک و فاقد مسئوليت پذيري آنها سبب شد سرمايه گذاران در سراسر جهان به شدت نگران شوند و  همين مسئله سبب شد شاخص اعتبار اقتصاد آمريکا براي نخستين بار در تاريخ خود، کاهش پيدا کند. آنها فقط به بازيهاي سياسي خطرناک مشغول بوده اند. بايد مسئله پرتگاه مالي آمريکا با عملکرد مسئولانه و حرکت دو حزب حل شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.