سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهميت ليگ بين المللي اسکي، از تلاش خارجي ها مشخص است

ليگ بين المللي اسکي که از سال 83 هر ساله در کشورمان برگزار مي شود از آن دست مسابقاتي است که به علت ثبت در تقويم فدراسيون جهاني از لحاظ کسب پوئن مثبت جهاني هم براي داخلي ها و هم خارجي ها اهميت دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، ليگ بين المللي اسکي چند روزي است که استارت خود براي برگزاري نهمين دوره اش را زد و در روزهاي ابتدايي با برگزاري مسابقات آلپاين برگزار شد.

در حالي که در روز اول اين مسابقات ايراني ها توانستند در جمع بهترين ها باشند در دومين روز از اين مسابقات نام دو اسکي باز خارجي در جمع برترين هاي مارپيچ بزرگ ديده شد تا اينکه در سومين روز از مسابقات و اولين روز از رقابت هاي مارپيچ کوچک هر 3 قهرمان مرد از اسکي بازان خارجي بودند.

شايد در اينجا اين سوال مطرح شود که چرا اسکي بازان خارجي در مسابقات اسکي ايران شرکت مي کنند و چرا موفقيت در اين رقابت ها برايشان تا اين حد اهميت دارد که از تمام توان خود براي جايگيري در ميان برترين ها استفاده مي کنند.

پاسخ اين سوال را بايد در رسمي بودن ليگ بين المللي اسکي و ثبت آن در تقويم فدراسيون جهاني دانست.

با اين حساب ليگ بين المللي اسکي کشورمان همچون ليگ ها و مسابقات اسکي مطرح جهان در زير ذره بين مسئولان فدراسيون جهاني قرار مي گيرد، کما اينکه نمايندگاني نيز از اين فدراسيون از نزديک شاهد رقابت اسکي بازان در اين مسابقات هستند.

با توجه به اهميت کسب سهميه المپيک و افزايش رنکينگ جهاني هم اسکي بازان داخلي و هم خارجي ها تمام تلاش خود را مي کنند تا با حضور و موفقيت در چنين مسابقاتي آينده بهتري براي خود ترسيم کنند.

بدون شک اگر مسابقات ليگ بين المللي اسکي چنين فوايدي براي اسکي بازان نداشت اين همه اهميت و تلاش از جانب اين ورزشکاران به ويژه خارجي ها را نمي ديديم.

گوي سبقت لغزان اسکي کشور امروز به سمت کساني است که موقعيت شناسي خوبي دارند و تمرينات خوبي انجام داده اند و با تمام قوا و تلاش خود در اين مسابقات حاضر شده اند کما اينکه بسياري از آنها که گمان مي رفت در اين دوره از مسابقات عملکرد خوبي داشته باشند تا به اين جاي رقابت ها خوش درخشيده اند.

امسال با انتخاب پيست اسکي دربندسر شرايط کمي به نفع خارجي هايي شده است که عادت به اسکي بر روي يخ دارند البته چنين موقعيت مثبتي براي اسکي بازان داخلي نيز به وجود آمده است تا به نوعي با شرايط اسکي جهاني همساني داشته باشند.

خوشبختانه سطح اسکي کشور ما مطلوب است و امروز شاهد حضور پديده هايي در تيم هاي ملي کشورمان هستيم که ما را اميدوار به کسب المپيک و ساير رقابت ها مي کند البته به چشم خوردن نام برخي اسکي بازان خارجي در جمع برترين هاي رقابت ها در اين روزها زنگ هشداري براي اسکي بازان داخلي است که چشم بر روي پيشرفت ديگران نبندند و با حواس جمع و تلاش مضاعف به راه خود ادامه دهند./مح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.