سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکيد عباس بر مقابله با شهرک سازي هاي صهيونيست

رييس تشکيلات خودگردان فلسطين اعلام کرد يکي از اولويت هاي مهم اين تشکيلات در مرحله آينده محقق کردن آشتي بين فتح و حماس و مقابله با شهرک سازي رژيم صهيونيستي خواهد بود .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه روسيا اليوم ؛ محمود عباس ابراز اميدواري کرد سال 2013 «سال استقلال» فلسطين  باشد  .

وي تاکيد کرد يکي از اولويت هاي مهم تشکيلات خود گردان در مرحله آينده محقق شدن آشتي ملي و مقابله با شهرک سازي است که خطري براي آينده قدس محسوب مي شود.  اختلافات سياسي ميان دو جنبش فتح و حماس سالهاست آنها را از هم جدا کرده  و باعث اختلافات ميان کرانه باختري با نوار غزه شده است.«زکريا الاغا» رييس کميته عالي جنبش فتح  گفت : قيامي که 48 سال پيش آغاز شده است  تا آزاد سازي کامل فلسطين و برپايي کشور مستقل فلسطين به پايتختي قدس ادامه خواهد داشت و آوارگان  نيز به کشور خود باز خواهند گشت.

نحوه برگزاري سالروز تشکيل  جنبش فتح هيچ تفاوتي  در کرانه باختري و نوار غزه نداشت چرا که ميدان کليساي مهد و رام الله از حضور هزاران فلسطيني موج مي زد که همه  آنها در زير پرچم فلسطين متحد و يکپارچه بودند . پس از اينکه محمود عباس موفق شد عضويت فلسطين را در سازمان ملل متحد به عنوان  ناظر غير عضو  به دست آورد تاکيد کرد روند عملکرد ما در سال جديد محقق ساختن آشتي و مقابله با شهرک سازي اسرائيل است .

دو طرف در ديدگاههاي خود بر اصول طرحهاي ملي فلسطين تجديد نظر کرده اند ولي درباره شيوه اجراي آن اختلاف دارند حال مي بينيم نشانه هاي حسن نيت بين فتح و حماس با گامهاي متبادل پيدا شده است . بنا به گفته ناظران عليرغم اقدامات مجازات آميز اقتصادي و سياسي اسرائيل عليه تشکيلات خود گردان محمود عباس از  نوار غزه در مقابل تجاوز اخير اسرائيل دفاع کرد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.