سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نخستين نشست خبري مجموعه تلويزيوني "زمانه"؛

عفيفه: رقابت با رسانه هاي غربي نياز به سلاح از سوي مسئولان دارد / گودرزي: من هميشه عاشق پيشه بودم

هدف من از سريال سازي رقابت با رسانه هاي غربي است كه اين رقابت نياز به توجه مسئولان دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو تلويزيون باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ نخستين نشست خبري مجموعه تلويزيوني "زمانه" با حضور "اسماعيل عفيفه" تهيه كننده، "حسين محجوب" (بازيگر نقش حسام)، حميد گودرزشي (بازيگر نقش بهزاد)، "مهرانه مهين ترابي" (بازيگر نقش فاطمه) صبح امروز در خانه هنرمندان برگزار شد. 
اسماعيل عفيفه، تهيه كننده در اين نشست گفت: بيشتر از يك سال است كه توليد اين سريال را آغاز كرديم، بنابه دلايلي كه بخشي از آن مربوط به طراحي توليد كار بود اين سريال در سكوت خبري توليد شد. سالهاي اخير توجه به حواشي برنامه ها لطمه هايي را در برداشت كه ما ترجيح داديم كه در سكوت خبري كار كنيم. 
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا در كار پرداخت به تئاتر مدنظر است، اظهار داشت: روال پرداخت به تئاتر به معني خاص كلمه نداريم و تنها حسن فتحي از خانه هنرمندان به عنوان لوكيشن استفاده كردند و پرداخت شخصيت را در اين سكانس گذاشتند. 
عفيفه ادامه داد: دامنه مسائل براي طرح كاراكترها در اين سريال وسيع نيست به نوعي چهارچوبي در توليد اين سريال داريم كه ساده ترين ويژگي در طي روند يك مسئله براي شخصيت داشته باشيم و اين انتخاب نويسنده هاي اثر بود.
 مجري برنامه از جانب "حسن فتحي" عنوان كرد: "زمانه" را با سريالهاي قبل من مقايسه نكنيد بلكه آن را با سريالهاي اخير قياس كنيد زيرا شرايط كاري بسيار متفاوت است. 
عفيفه تصريح كرد: در يك فضاي گفتگوي متقابل كار در حال پيش روي است غير از يك مشكل جزئي، مشكل خاصي براي پخش اين سريال وجود نداشت. 
وي اظهار داشت:  دوست دارم نظر مديران شبكه ها را جلب كنم،زيرا ما در رقابت جوانمردانه در مقابل كانال هاي غربي هستيم و براي رقابت و جذب مخاطبان و پيروزي در اين راستا نياز به سلاح داريم. 
وي گفت: بايد مسئولان دست برنامه سازان را در انتخاب و پرداخت موضوع باز بگذارند و با وسيع كردن دايره، فضايي كه در فرهنگ ايراني شكل مي گيرد را نشان دهيم. 
وي افزود: مسئولان اطمينان داشته باشند كه برنامه سازان هيچ خدشه اي به هيچ جايي وارد نخواهد كرد و تنها هدفشان جبران ريزش مخاطب است. 
عفيفه در خصوص شتاب زدگي در قصه زمانه عنوان كرد: ماچند سال پيش خيلي آرام قصه و داستان را جلو مي برديم و با توجه به طبع و ذائقه مردم با ضرب آهنگ تند اين رويه را در پيش گرفتيم.
 وي تأكيد كرد: هدف ما ضرب آهنگ تند، سكانس كوتاه استۀزيرا نگارش، موضوع كم اهميتي در زمينه فيلم سازي ما بوده و  قصد مكث نداشتيم و اگر امكان داشت ضرب آهنگ را از اين تندتر مي كرديم و اين مسيري است كه بايد برنامه سازان ما طي كنند. 
عفيفه در پايان بيان كرد: مرحله تحقيق و نگارش در تلويزيون جدي گرفته نمي شود و توليد در تلويزيون در زمان آغاز تصوير برداري معنا پيدا مي كند. 
حسين محجوب در ادامه نشست در خصوص قبول نقش متفاوت در اين سريال گفت: بدليل وجود "عفيفه" و فتحي اين كار را انتخاب كردم از خود انتظار ارائه كار ارزنده تر و خوب دارم و به همين دليل از اعتماد عوامل براي ايفاي يك نقش متفاوت تشكر مي كنم.
وي تصريح كرد: به  آدم ها در يك قاب معين نگاه مي كنيم و زماني كه آنها از آن قاب بيرون مي آيد برايمان چندان رضايت بخش نيست. 
وي افزود: آن شخصيت مثبتي كه همه از نقش‌هايم در ذهن دارند، برايم ناخوشايند است و نمي‌خواهم  ارزش بازي ايفاي نقش در سريال زمانه به خاطر اين ديدگاه ارزش از بين برود. 
"محجوب" ادامه داد: در جامعه ما، فيلم سازان داراي يك سوپاپ معين مي گردند ويك كار در يك زمينه خوب بوده را تا جايي پيش مي برند كه به مانند يك كاغذ مچاله شده دور مي ريزند من اين روند را نمي پسندم.
محجوب در خصوص شتابزدگي در قصه "زمانه" عنوان كرد: بخش عمده آن چيزي كه در ذهن بيننده است و اينكه خط قصه درك و هضم شده و به بيننده القا شود  در اين سريال حس كنجكاوي حساس تر مي شود و موقع ديدن اين سريال دست از هركار مي كشد. 
"مهرانه مهين ترابي" در ادامه در خصوص پذيرش ايفاي نقش در اين سريال گفت: من تجربه قبلي خوبي در مسير زاينده رود و افتخار همكاري با محجوب داشته و برايم تجربه خوبي بود شايد در ناخودآگاه انسان تاثير مي گذارد كه براي انتخاب نقش كه هميشه دل نگراني داريم با توجه به اين تجربه بازي در اين سريال را با اطمينان پذيرفتم. 
وي در خصوص نقش خود اظهار داشت: به اين نقش اميد داشتم چون يك كاراكتر اجتماعي است كه البته روند قصه و درگيري هايش طبق انتظار ما اتفاق نيافتاد. 
"گودرزي" نيز دلايل پذيرش بازي در اين سريال را اينگونه عنوان كرد: اسم "اسماعيل عفيفه" و "حسن فتحي" من را براي بازي در اين سريال جذب كرد،زيرا كار ملودرام است و با توجه به استانداردها، تماشاگر را احمق فرض نمي كند در هرحال اين دو نفر براي هر بازيگري گزيده مناسب هستند. 
"گودرزي" در پاسخ به اينكه با توجه به وضعيت بد تلويزيوني چرا با سابقه خوب به اين عرصه بازگشتيد، عنوان كرد: اگر اينگونه پيش برود پس بايد تمام بازيگران از عرصه تلويزيون كنار بكشند و جا را براي كانال هاي غربي  باز كنيم بازيگر بايد در هرشرايطي با رعايت موازين كار كند. 
وي در پايان خاطر نشان كرد: من در زندگي سعي كردم كاراكتر صنفي بازي نكنم و معمولاً در نقش عاشق پيشه به ايفاگري پرداخته ام. /ص
برچسب ها: سریال ، نشست ، مجموعه ، زمانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.