سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

افزایش ظرفیت تولید پلیمر كشور به شش وسه دهم میلیون تن در سال

مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی كرمانشاه گفت:با بهره برداری از واحد پلیمر، ظرفیت تولید پلیمر در كشور به 3/6 میلیون تن و ظرفیت نصب شده به 57 میلیون تن در سال رسید و این در حالی است كه در سال 1370 تولید پلیمر در كشور تنها 110 هزار تن در سال بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

عبدلحسین بیات افزود:در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده است كه تولید پلیمر در كشور به مرز 12 میلیون تن برسد.

بیات گفت: اكنون امكان تولید 23 نوع پلیمر با كاربردهای مختلف از جمله خط لوله ، لوازم خانگی ، الیاف مصنوعی ، ظروف نگهداری مواد شیمیایی و ... در شركت صنایع پتروشیمی كرمانشاه فراهم است.

وی با بیان اینكه زمینه احداث چندین واحد تولیدی در حوزه پتروشیمی در استان فراهم شده است، اظهار كرد: زمینه ایجاد اشتغال و افزایش درآمد نفتی كشور از محل صادرات كالاهای نهایی در استان فراهم است.

وی در ادامه مبلغ سرمایه گذاری در پلیمر كرمانشاه را در مجموع 424 هزار میلیون دلار عنوان و تصریح كرد: 73 درصد سرمایه گذاری پلیمر متعلق به بخش خصوصی است و 27 درصد به طور غیر مستقیم توسط دولت تامین شده است.

وی تاكید كرد: با بهره برداری از این طرح در مجموع 7/3 دهم میلیارد دلار سرمایه گذاری های ناتمام تا به امروز به ثمر رسید و چهار میلیون و 352 هزار تن به ظرفیت نصب شده پتروشیمی كشور اضافه شد.

بیات در ادامه با قدردانی از مساعدت و پشیبانی مسوولان استان بویژه استاندار كرمانشاه در اجرای این طرح گفت: امروز تولید پلیمر ما از نیاز كشور بالاتر است و دو راه حل شامل توسعه صنایع تكمیلی و توسعه صادرات محصولات در این زمینه می تواند راه گشا باشد.

معاون وزیر نفت  گفت: سهم ایران از ظرفیت تولید پلی اتیلن در جهان 8/3 و در خاورمیانه به 22 درصد افزایش یافته است و اكنون 22 درصد تولید پلی اتیلن خاورمیانه در اختیار كشور ماست. /ب

 

برچسب ها: پلیمر ، کرمانشاه ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.