سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی برگزار می کند؛

نخستین همایش میراث زمین شناختی ایران در بهمن ماه

نخستین همایش میراث زمین شناختی ایران به منظور بررسی و معرفی قابلیت های گردشگری زمین شناختی بهمن ماه سال جاری برگزار می شود .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، این همایش چهارم بهمن ماه سال جاری با هدف بررسی و معرفی قابلیت های میراث زمین شناختی ایران و با حضور دانش پژوهان، متخصصین مربوطه در محل سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور برگزار می شود.

رضا جدیدی مدیرروابط عمومی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در این خصوص گفت: تاکنون بیش از 75 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که به زودی پس از داوری نسبت به چگونگی ارائه آنها به صورت مقاله یا پوستر تصمیم گیری خواهد شد.

جدیدی تصریح کرد: میراث زمین شناختی بخشی از گنجینه‎های زمین به شمار می رود که نمایانگر تاریخچه شکل گیری، تحولات و تکامل زمین است.

به گفته وی، بیش از یک دهه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور نسبت به شناسایی و معرفی این میراث ارزشمند به عنوان وظیفه و مسوولیت ذاتی اهتمام می ورزد.

جدیدی افزود: با صلاحدید دولت، اکنون این سازمان، امر خطیر هدایت و نظارت امور میراث زمین شناختی کشور شامل معرفی توانمندی های زمین گردشگری ( ژئوتوریسم ) و معرفی ژئوپارک های مستعد کشور را به عهده گرفته و با تفکری فرابخشی از همکاری تمامی سازمان‎ها و نهادهای مرتبط استقبال می کند.

وی اظهار امیدواری کرد:برپایی اینگونه همایش ها زمینه ساز رشد و شکوفایی صنعت زمین گردشگری و توسعه پایدار اقتصادی، فرهنگی و علمی در کشور باشد.

نخستین همایش میراث زمین شناختی ایران با محورهای اصول، مفاهیم، تعاریف، مبانی نظری و تاریخچه میراث زمین شناختی، میراث زمین شناختی و ژئوتوریسم (زمین گردشگری) و میراث زمین شناختی و ژئوپارک ها قرار است چهارم بهمن ماه سال جاری در محل سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور برگزار شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.