سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/نخستین بار در کاشان:

عمل جراحی آشالازی به روش لاپاراسکوپی

نخستین بار در کاشان، عمل جراحی آشالازی به روش لاپاراسکوپی در مجتمع بیبمارستانی شهید بهشتی این شهرستان انجام شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، فلو شیپ فوق تخصص لاپاراسکوپی، توراکوسکوپی و جراحی چاقی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اعلام این مطلب اظهار داشت: بیماری 78 ساله با علائم دیسفاژی به این بیمارستان مراجعه کرد که پس از تشخیص آشالازی، تحت عمل جراحی لاپاراسکوپی قرار گرفت.

دکتر محمد عیدی با اشاره به اینکه در این روش بعد از گذاشتن پنج پورت از برش های پنج میلی متری عمل میوتومی هلر انجام شد، افزود: همزمان با این عمل، هرنی دیافراگماتیک ترمیم و عمل فوندوپلیکاسیون برای رفلاکس انجام شد.

وی با اشاره به اینکه آشالازي يك اختلال حركتي اوليه مري است كه باعث اختلال در تخليه مري مي شود، گفت: ميوتومي به روش لاپاروسكوپيك به همراه فوندوپليكاسيون بهترين روش درمان جراحي آشالازي است که ميزان موفقيت و پاسخ درماني بالائي دارد.

وی افزایش سرعت بهبود بیمار، بازگشت سریعتر به فعالیت های روزانه، کاهش زمان بستری و هزینه های درمانی را از جمله مزایای این روش برشمرد.

به گفته ی این عضو هیات علمی دانشگاه، در حال حاضر وضعیت عمومی بیمار مناسب می باشد.

شایان ذکر است در حال حاضر تمام اعمال جراحی شکمی مثل جراحی های معده، روده بزرگ، طحال، جراحی های کیسه صفرا و چاقی به این روش در مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان قابل انجام می باشد.

گفتنی است اشکال در بلیدن غذا را ديسفاژى می گویند. /ع

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، عمل ، جراحی ، آشالاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.