سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان

رفع آلودگی پالایشگاه آبادان زمان‌بر است

رئیس اداره محیط زیست آبادان گفت: رفع آلودگی هوا توسط دود متصاعد شده از فلرهای پالایشگاه آبادان، زمان‌بر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، سیدمحمد موسوی‌آزاد اظهار داشت: با توجه به قدیمی بودن بعضی از واحدهای پالایشگاه آبادان رفع آلودگی‌های ایجاد شده توسط فلرهای این پالایشگاه در منطقه به زمان بیشتری احتیاج دارد.

وی افزود: آلودگی‌های ایجاد شده از سوی صنایع در نقاط مختلف با فرصت دادن و یا اخطار از سوی اداره محیط زیست مربوطه پیگیری و دنبال می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبادان ادامه داد: با توجه به تشکیل جلسات متعدد توسط کار گروه کاهش آلودگی هوا در شهرستان، پیگیری‌ها و اقدامات مؤثری در رابطه با کاهش آلودگی‌های ناشی از فلرهای پالایشگاه آبادان صورت گرفته است.

وی  عنوان کرد: پالایشگاه آبادان در راستای رفع این آلودگی‌ها و تعویض واحدهای فرسوده و قدیمی تلاش کرده و در حال حاضر با توجه به نزدیکی به هفته هوای پاک این آلودگی‌ها کاهش محسوسی پیدا می‌کند.

موسوی‌آزاد با اشاره به ارتفاع زیاد دودکش‌های پالایشگاه آبادان عنوان کرد: ارتفاع زیاد این دودکش‌ها از متضرر شدن شهروندان به آلودگی‌ها و ایجاد بیماری‌های مرتبط جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: همچنین شرایط جوی و اقلیمی شهرستان آبادان و جابه‌جایی هوا در ارتفاعات نزدیک به منطقه از ایجاد بیماری‌های مرتبط و آلودگی در بین شهروندان جلوگیری می‌کند و بیشتر در بحث‌های زیست محیطی اشکالاتی را وارد می‌کند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبادان  گفت: این اداره برای رفع آلودگی‌های ایجاد شده از سوی فلرهای پالایشگاه در محیط زیست اقدام کرد و اخطارهای قانونی نیز برای کاهش این روند به پالایشگاه آبادان داده شده است./ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.