سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تجهیز5000 هکتار ازپایاب سد ستارخان به سیستم تحت فشار

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از 12 هزار هکتار از اراضی تحت پوشش پایاب سد ستارخان اهر تنها 5000 هکتار به سیستم تحت فشار مجهز شده اند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، عباس فلاحی باباجان در نشست شوراهای اسلامی استان آذربایجان شرقی با محوریت کشاورزی در شهرستان اهر ، افزود: یکی از محورهای مهم توسعه شهرستان اهر بخش کشاورزی و دامی است که باید مسئولان ذیربط و دست اندرکار امر اهتمام جدی به این امر داشته و با برنامه ریزی مناسب گامهای عملی در جهت توسعه بخش کشاورزی در جهت رونق اقتصادی و افزایش درآمد مردم دراین حوزه بردارند.

وی، به سدهای در دست اجرای شهرستان اهر و هریس اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این سدها از پیشرفت قابل توجهی برخوردار نیست و دراین راستا مسئولان دست اندرکار و سازمان آب با اختصاص اعتبارات را اهتمام جدی به تسریع این پروژه ها داشته باشند.

این نماینده مجلس بااشاره به قابلیتهای منطقه در بخش کشاورزی و دامی سرمایه گذاری دراین بخش را به جهت وجود سد ستارخان و سدهای کوچک زودبازده و بالغ بر یک میلیون واحد دامی جهت ایجاد صنایع تبدیلی و کنسانتره و فرآورده های لبنی و گوشتی مقرون به صرفه و دارای توجیه اقتصادی برشمرد و افزود: با راه اندازی این گونه طرح ها در شهرستان اهر ضمن جلوگیری از مهاجرت روستائیان گامی عملی در جهت ایجاد اشتغال پایدار برداشته خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین بااشاره به فرا رسیدن فصل سرما بر توجه ویژه دست اندرکاران راه و شهرسازی به جهت موقعیت خاص منطقه و زلزله اخیر به راههای روستایی شدند. /ب

برچسب ها: تحت فشار ، سد ، ستارخان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.