سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاشیه های لیگ برتر تکواندو در پایان نیم فصل؛

سقوط آزاد دانشگاه در روز قهرمانی ناجا

در پایان نیم فصل اول مسابقات لیگ برتر تکواندو که با قهرمانی تیم قوامین ناجا همراه شد و دانشگاه مدعي هم در مكان ششم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: هفته ششم و هفتم دور رفت مسابقات لیگ برتر تکواندو باشگاه های کشور جام خلیج فارس و یادواره شهید محمد قورچانی دوشنبه یازدهم دی در خانه تکواندو تهران برگزار شد و تیم قوامین ناجا قهرمان نیم فصل لقب گرفت.

دانشگاه آزاد با نتایج ضعیف هفته های اخیر با وجود آنکه در هفته های اول جایگاه خوبی در جدول داشت در پایان نیم فصل اول این دوره از مسابقات لیگ در مکانی بهتر از هفتمی قرار نگرفت.

در واقع دانشگاه آزاد قهرمان چندین دوره لیگ برتر که از فصل قبل دچار این افت شده نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و نائب قهرمان شد و امسال هم با بدشانسی قبل از آغاز فصل محمد باقری معتمد ملی پوش المپیکی کشورمان همراه با حسین تاجیک دیکر بازیکن تیم ملی را به دلیل مصدومیت و انجام عمل جراحی از دست داد. یوسف کرمی و روح اله طالبی را نیز به دلیل آسیب دیدگی و سر وزن نرسیدن در برخی بازی ها نداشت و با کمبود بازیکن حالا چشم به دور برگشت مسابقات دوخته هرچند که رقابت نزدیک و سخت تیم ها در لیگ برتر کار را برای صدرنشینی دانشگاه دشوار کرده است.

در رقابت های هفته ششم و در دیدار حساس بین تیم های اول و دوم جدول که قهرمان نیم فصل را به نوعی تعیین می کرد دو تیم قوامین ناجا با شهرداری ورامین به تساوی چهار به چهار رضایت دادند تا تیم ناجا عنوان قهرمانی نیم فصل را از آن خود کرد.

در سایر مسابقات این هفته استیل البرز که از حمایت خوبی در مسابقات از سوی باشگاه خود برخوردار است با نتیجه 6 بر 2 از سد سایپا گذشت و شرکت ملی حفاری ایران با همین نتیجه صنعت مس کرمان را شکست داد. در این هفته تیم دانشگاه آزاد اسلامی با قرعه استراحت روبرو بود.

در هفته هفتم رقابت ها سایپا پنج بر سه ملی حفاری را برد، ناجا به سختی و با همین نتیجه از سد مس کرمان گذشت و در دیدار مهم هفته نیز دانشگاه آزاد مقابل شهرداری ورامین با حساب پنج بر سه مغلوب شد. در این بازی علیرضا نصر آزادانی ملی پوش دانشگاه مانند بازی های گذشته موفق به برد حریفش بهنام بیات با نتیجه 6 بر 2 شد، داود عبدالرضایی نیز دیگر برنده تیم دانشگاه مقابل یاسین اکبرنتاج بود، میثم باقری و عباس هوشمند از دانشگاه نیز مقابل بهنام اسبقی و کاوه رضایی باختند اما در بازی آخر و در وزن هشتم که دانشگاه می توانست در مجموع به تساوی برسد با وجود برد 6 بر سه روح اله طالبی بازیکن این تیم مقابل حمید بیات تا راند دوم، مصدومیت شدید طالبی باعث شد تا وی در این مسابقه بازنده شود.

بدین ترتیب با قهرمانی قوامین ناجا با کسب 16 امتیاز در پایان نیم فصل اول، تیم های شهرداری ورامین با 12 امتیاز، استیل البرز با 10 امتیاز، شرکت ملی حفاری ایران با هشت امتیاز، سایپا با هفت امتیاز، دانشگاه آزاد اسلامی با پنج امتیاز و صنعت مس کرمان بدون امتیاز رده های دوم تا هفتم جدول رده بندی را بدست آوردند.

برترین های لیگ برتر

سازمان لیگ فدراسیون تکواندو در پایان این مسابقات بهترین های هفته را معرفی کرد که بر اساس آن مسعود لشگری از قوامین ناجا و ایمان سیناپور از شرکت ملی حفاری ایران به عنوان بهترین سرپرست، مرتضی کریمی از استیل البرز و محمد رضا رضایی از سایپا به عنوان بهترین مربیان، حافظ مهدوی از تهران و حسین جدیری از اصفهان به عنوان بهترین داوران، علی شاکری و امیر حسین شاکری هر دو از قوامین ناجا به عنوان فنی ترین مبارز انتخاب شدند.

همچنین تیم های استیل البرز و سایپا در جایگاه تیم های اخلاق هفته قرار گرفتند.

حواشی لیگ برتری

- تیم ملی تونس که برای مسابقات جام فجر به ایران آمده بود و هم اکنون در اردوی مشترک با تیم های دانشگاه آزاد، شهرداری ورامین، مقاومت و استیل البرز بسر می برد در حاشیه مسابقات این هفته سه بازیکن این تیم با سه بازیکن ذخیره دانشگاه مسابقه تدارکاتی انجام دادند که حاصل آن دو برد و یک باخت برای تونسی ها بود. شهیذ سوهیر در وزن اول با آرمین هادی پور، اوسما التی با مرتضی یادگاری در وزن ششم و یاسین طرابلسی با بهمن چراغی بازی کردند. مسابقه این تکواندوکاران با سه بازیکن شهرداری ورامین نیز با درخواست تیم شهرداری و کمبود زمان لغو شد.

-مصطفی جشن ساز سرمربی تیم حفاری با گذراندن دو جلسه محرومیتش به دلیل توهین به داوران در هفته دوم و سوم لیگ برتر، مجددا تیمش را در مسابقات این هفته هدایت کرد.

-به جز دوری محمد باقری معتمد و حسین تاجیک از مسابقات، فرزاد عبدالهی، رضا نادریان، مجید رجبی، یوسف کرمی، کورش رجلی، عباس شیخی، فرزاد ذوالقدری و جلال خدامی دیگر ملی پوشان مطرح تیم ها نیز به دلیل آسیب دیدگی و بیماری در مسابقات حضور نداشتند.

-با مصدومیت زانوی روح اله طالبی از تیم دانشگاه و انتقال وی به بیمارستان برای مسابقات تونسی ها آمبولانس در محل حاضر نبود. هنگام آسیب دیدگی طالبی نیز پزشگ مسابقات در سالن حضور نداشت که این موضوع با اعتراض مسئولان سازمان لیگ همراه شد. حسن شکری از تیم استیل البرز نیز دیگر بازیکن مصدوم این هفته از مسابقات بود.

-محمد باقری معتمد دارنده نشان نقره بازی های المپیک 2012 لندن که به دلیل مصدومیت زانو و جراحی از ابتدای لیگ امسال در رقابت ها حاضر نبود روز گذشته برای بازدید از رقابت ها به سالن خانه تکواندو آمده بود.

-در حاشیه لیگ برتر باشگاه استیل البرز از محمد اسماعیل آذرپاد پدر تکواندو ایران و بیژن مقانلو قهرمان اسبق و مربی سابق تیم ملی با حضور مسئولان فدراسیون و این باشگاه تجلیل کرد. این مراسم قرار است در هر هفته از مسابقات اجرا شود.

-با وجود حضور همه اهالی تکواندو و مسئولان فدراسیون خبری از حضور فریبز عسکری سرمربی تیم ملی در سالن رقابت ها نبود./مح

برچسب ها: تکواندو ، لیگ ، ناجا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.